• KaiN

vi ska ha tvillingar :-)

Tjenna alla pappor.. vill bara säga att vi ska ha barn i december och idag när vi var på UL så visade det sig att det var inte utan det var två stycken inne där

så nu kommer vi att få tre barn, tycker det ska bli toppen kul

ni pappor som har tvillingar hur var den första tiden? har ni fler barn som är äldre, hur tog de att de skulle bli storasyskon?

• Svar på tråden vi ska ha tvillingar :-)
  • Magnus80

Vi väntar våra tvillingar under de närmaste veckorna nu, är i vecka 35 och räknar dagarna. Det var en häftig känsla att få se dom på ultraljudet för första gången, och det är fortfarande faschinerande att vi ska få TVÅ småttingar på samma gång. Vi var tvungen att köpa en till bil för ett tag sedan, köpte en Nissan Almera Tino, bra utrymme och vi får in babytravels tvillingvagn och två hårdliftar i bagaget, bra åkkomfort och ett bra pris.

Grattis till beskedet, det har en häftig tid framför dig, man känner sig lite "utvald" när man ska bli tvillingpappa.

• KaiN

ja jag går och väntar på att de ska kolla ut... men det är mycket man måste fixa innan... dubbelt av allt..vi har för en bebis men inte två..så vi håller på att stödköper en massa saker

• Dad2Twins

Grattis! Sjukt häftig känsla att få beskedet att det är tvillingar, när man på UL hade tankarna på om allt stod rätt till i magen på frugan

Tvillingflickorna är nu 4 månader och nu är det skitroligt för dom skrattar hela tiden och det är inte så mycket gnäll. Dom sover runt 10 timmar per natt så man har inte sömnbrist längre.

Vi har 2 akta graco i baksätet och då får ytterligare en person plats där plus en i framsätet. Har en volvo 850 kombi.

Vi har inga barn sen tidigare så vi behöver köpa dubbelt av allt, inte så kul.

• willhelm
    KaiN skrev 2007-07-19 19:56:00 följande:
    Tjenna alla pappor.. vill bara säga att vi ska ha barn i december och idag när vi var på UL så visade det sig att det var inte utan det var två stycken inne där så nu kommer vi att få tre barn, tycker det ska bli toppen kulni pappor som har tvillingar hur var den första tiden? har ni fler barn som är äldre, hur tog de att de skulle bli storasyskon?
    stort Grattis
    har självtvilingar som är 14 mån nu och det är coolt att se dom två
    önska dej lycka till och ha en bra sommar
  • KaiN
    willhelm skrev 2007-07-25 10:32:09 följande:
    stort Grattis har självtvilingar som är 14 mån nu och det är coolt att se dom tvåönska dej lycka till och ha en bra sommar
    tackar =)
  • peffe

Ett stort grattis till er :)
    väntar mitt första barn till februari. skulle vara pirrigt ifall jag fick reda på att jag och min sambo skulle få tvillingar :D

• KaiN
    peffe skrev 2007-07-26 04:44:10 följande:
    Ett stort grattis till er :)väntar mitt första barn till februari. skulle vara pirrigt ifall jag fick reda på att jag och min sambo skulle få tvillingar :D
    tack och grattis till er med.. ja det var en liten chock när vi såg att det var två stycken där inne =)
  • Tvillingpappa2007

Jätte Grattis!!

Fick själv tvillingar i April.

Det är bara att höra av dig om du undrar något.

Sov när du kan...det kan bli en bristvara.

Ett tips är att kolla upp vagnen ordentligt.
    Vi köpte en Brio Doubbelwave som inte har funkat särskillt bra.
    Liftarna växte dom ur efter ca 2,5 månad..och nu ligger dom och stör varann hela tiden. Så nu ska vi sälja den.
    Brion funkar säker bra som syskonvagn, men inte till tvillingar.

Har nu köpt en ny vagn igen. Det blev en "Urban Jungle"
    Kan varmt rekommendera denna.

Lycka till med tvillingarna !!

• KaiN
    Tvillingpappa2007 skrev 2007-08-20 16:29:56 följande:
    Jätte Grattis!!Fick själv tvillingar i April.Det är bara att höra av dig om du undrar något.Sov när du kan...det kan bli en bristvara.Ett tips är att kolla upp vagnen ordentligt.Vi köpte en Brio Doubbelwave som inte har funkat särskillt bra.Liftarna växte dom ur efter ca 2,5 månad..och nu ligger dom och stör varann hela tiden. Så nu ska vi sälja den.Brion funkar säker bra som syskonvagn, men inte till tvillingar. Har nu köpt en ny vagn igen. Det blev en "Urban Jungle" Kan varmt rekommendera denna.Lycka till med tvillingarna !!
    tackar, den vagn vi har tänk oss är en babytravel, den verkar var stor så det räcker samtidigt som den är liten och smidig att ha med sig i bilen.

ja sömn var en brist vara redan med första barnet.. så jag ska sova mycket nu innan om jag hinner när man har en dotter på 20 månader =)
  • Liquidator

stort grattis och lycka till!!!
    tvillingar är dubbelt så underbart!!

Svar på tråden vi ska ha tvillingar :-)