• Micki

Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?

Jag är 30 och min man är 27 år,vi har försökt få barn i ca 2 års tid,lite över 1 år med hjälp av IVF,men vi har fortfarande inte lyckats. Vi är oförklarligt barnlösa.
    Jag känner att jag börjar bli orolig pga av åldern.

Hur gamla är ni andra?
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?
  • S4NDR4

Jag är 21 & han 25.. Har försökt sen mars 04.. Ska påbörja vårt 3e IVF försök i augusti!

• nuedetdax

Jag och sambon är 28 och vi har kämpat i 13 månader snart.

• anselina

jag och min sambo är 25 och har inte skyddat oss sedan vår dotter föddes för 3,5 år sedan.. hoppet består

• Mia 28

Jag är 28 min karl e 31, året har passerat efter febrila försök. Jag börjar känna lite panik pga åldern, för jag vill ju ha fler än ett barn och det första tar sån tid..

• Mia 28

Och alla runt i kring som bara säger -Lugn,stressa inte, ni ska se att det kommer.. dom komentarerna gör mig så arg, för dom vet inte hur det känns att mensen kommer månad efter månad och hur min livsenergi avtar för varje gång. Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle gå runt och vara svartsjuk på alla som får barn, nästan missunna dom glädjen över sin graviditet och det kommande barnet. Jag vill inte känna så, jag känner mig så elak och samtidigt så hjälplös över att inte kunna påverka min situaion. Just nu är jag inställd på att jag aldrig kommer att bli gravid, att jag aldrig kommer att få känna hur det känns att bära ett barn i magen, aldrig få känna hur det känns att amma sitt barn osv.. Jag hoppas hoppet kommer tillbaka, för utan hopp är man ingenting.. / MIA

• dallas

Jag är 34 år och min sambo 38år....(Fattar vad du känner- för jag börjar själv få lite panik...)

• Snart vår tur

Jag är 27 och killen är 31 och vi har försökt i över 1½ år och ja...jag har PANIK!! I mina tankar så skulle vi bo i villa med minst 2 barn när jag var 30... Ingen villa, inga barn!!

• Teälskare

Jag är 33 och han är 35. Vi håller på med IVF och har försökt att bli med barn i sammanlagt 2,5 år ! Felen beror på min sambo...vad vi vet...

• Lucea

Halloj, Jag är nu 32 och min man 35. Vi har försökt i cirka 4 år innan vi tog kontakt med fert.enheten (ett års väntetid innan). På andra försöket så blev jag gravid och nu är en otroligt lycklig mamma till en underbar liten son på 5 månader. Ge inte upp.

• Namaste72

35+36. Snart ett år. Står på kö för IVF.

Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?