• Mårrran

Tips ryggont

Antar att detta passar in här, det handlar ju trots allt en del om det.

Är så att jag fått så himla ont i svanken/höfterna och runt om allting precis nedanför midjan eller vad man ska säga. Är bara i v10 än sålänge så det kan ju inte vara för att det är tungt Förvånad.

Någon som har något tips på hur man kan lindra detta på något sött, om det än bara är lite grann så är det tacksamt för speciellt eftermiddagarna/kvällarna och nätterna har blivit hemska.

Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
  • Svar på tråden Tips ryggont
  • Rulltrappa

tänk på hållningen hela tiden. be din partner massera din rygg med algesal.

rör ordentligt på dig om du orkar, ryggen blir inte starkare av att sitta still.

• Mårrran

Jag är uppe och rör mig så mycket jag orkar. Har svårt att sitta ner då jag inte hittar någon sittställnings om känns bekväm då det inte gör ont.

Vad är algesal för något?

• Tatanja

Jag skulle inte använda Algesal om jag var du. Jag fick rådet på apoteket att inte använda någon "smärtstillande" gel förutom en som heter "Power Ice".
    På dom flesta gelerna står det att man inte ska använda under dom sista tre månaderna av grav. och så ska man helst inte använda dom alls.
    Det var alltså vad dom sa till mig iaf.

Har någon läkare tittat på dig? Det kan ju vara foglossning eller så... Dom brukar kunna kolla det ganska snabbt. Om det är foglossning så finns ett rätt så bra bälte att köpa som lindrar lite.
    Annars så är ett bad ett bra sätt att slappna av...

Hoppas det blir bättre!

• Rulltrappa
    Tatanja skrev 2007-07-20 20:56:17 följande:
    Jag skulle inte använda Algesal om jag var du. Jag fick rådet på apoteket att inte använda någon "smärtstillande" gel förutom en som heter "Power Ice". På dom flesta gelerna står det att man inte ska använda under dom sista tre månaderna av grav. och så ska man helst inte använda dom alls.Det var alltså vad dom sa till mig iaf.Har någon läkare tittat på dig? Det kan ju vara foglossning eller så... Dom brukar kunna kolla det ganska snabbt. Om det är foglossning så finns ett rätt så bra bälte att köpa som lindrar lite.Annars så är ett bad ett bra sätt att slappna av... Hoppas det blir bättre!
    min läkare sa åt mig att använda just algesal eftersom det inte är lika stark som de smärtstillande geléerna.
  • Mårrran

Okej. Nej jag ska prata med läkaren den 1e och se vad hon har att säga om det.

• Tatanja

Ok, jag pratade med apoteket direkt.
    Men jag tror det står på Algesal att man inte ska använda den dom sista tre månaderna...
    Det va det dom sa på apoteket iaf, att det bara är Ice Power som går att använda under hela grav.

Svar på tråden Tips ryggont