• salsajenny

Bilbarnstol till 7 månaders

Min dotter är snart 8 månader och börjar mer än väl växa ur babyskyddet, dags för en bilbarnstol att växa i! Men vilken djungel!

Vilken bilbarnstol har du till ditt barn? För- och nackdelar? vad bör man ha för funktioner? Nåt annat att tänka på? Vill ju såklart kunna ha den så länge som möjligt!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bilbarnstol till 7 månaders
  • rainbowbrite

Vi har Cosmic xtp, blev övertalad av försäljerskan att den va absolut bäst på marknaden!
    Svårt att säga om den e bra..barnen sitter bra i den.
    Min 3 och ett halvt åring sitter bakvänd men han sitter obekvämt, får nog vända på honom snart!

• rainbowbrite

Jag undrar om den fortfarande e så bra framåtvänd eller om man hellre ska köpa en typ "rallystol"??

• Skorpan081
    rainbowbrite skrev 2007-07-20 21:29:52 följande:
    Vi har Cosmic xtp, blev övertalad av försäljerskan att den va absolut bäst på marknaden!Svårt att säga om den e bra..barnen sitter bra i den.Min 3 och ett halvt åring sitter bakvänd men han sitter obekvämt, får nog vända på honom snart!
    Tycker din son att han sitter obekvämt eller är det du som tror att han gör det? För barn är det inte så jobbigt att sitta med böjda ben. Ur säkerhetssynpunkt är han alldeles för ung för att vändas framåt.
  • rainbowbrite

Nja..det e väl mest vi som vuxna som tycker han sitter illa, men han sparkar på ryggstödet väldigt mycket så det ser inte bekvämt ut..

• salsajenny

Nellie sparkar oxå i ryggstödet som det är nu, så hon skjuter sin kropp bakåt i sin stol, det kan väl inte vara skönt?

• Emeliee

Hänger på din tråd TS, är också i "bytar-tagen", tycker det verkar svårt att hitta en stol med gott om plats i som barnet kommer kunna sitta bra i till 4 års ålder (bakåtvänt).

♥ Milton ♥ 061205
  • Skorpan081

Vi har förresten också Akta Graco Cosmic XTP. Vet inte hur den är i jämförelse med andra stolar.

• rainbowbrite

Nån som vet vad jag menar för "rallystol"?
    Är det från 4års ålder man "kan" vända barnet?

• galnevale

Vi köpte britax secura. Superbra stol som man kan ställa i tre olika lägen under färd. Dottern somnar ju ofta ibilen och med denna stol kan hon lutas mer bakåt.

Den går bara att ha bakåtvänd och därför är har de lagt ner med på komforten i stolen och den har djupare sidoskydd. Viktigt för mig. Tycker att då de är så stora att sitta framåt så kan jag köpa en annan stol.

• Emeliee

Jag blev rekommenderad en stol som endast är bakåtvänd då vi har en rejäl kille som jag misstänker kommer bli rättså lång dessutom. Hon i butiken sa att benutrymmet blir bättre i de som endast är bakåtvända. Jag tycker det är jobbigt att välja ändå men Securan är helt klart intressant....

♥ Milton ♥ 061205
  • CeciliaBa

Vi har blivit rekommenderade BeSafe izi Kid och den har vunnit bäst i test i olika tester så den köpte vi. Det finns säkert andra som är bra men man är lite "nojig"...hehe. Den är dyr men vi köpte till kanonpris nere i Halland.

Kill them with kindness...
  • Empoli

Britax skall vara väldigt bra barnstolar, har för mig att de kan funka upp till 4 års ålder. De är baktåtvända.

• spacebeare

aaahhhhh!!!!!!!!!!
    namnen ni nämner säger mig ingenting

har en tjej på 6mån som håller på att växa ut babyskyddet - på längden. blir alldeles snurrig och vill komma in med lite mer kött på benen till butiken. hittade detta test;
    www.testfakta.se/Article.aspx
    men det är ju inte alla stolar på marknaden.......

• Emeliee
    spacebeare skrev 2007-07-22 22:54:26 följande:
    aaahhhhh!!!!!!!!!!namnen ni nämner säger mig ingenting har en tjej på 6mån som håller på att växa ut babyskyddet - på längden. blir alldeles snurrig och vill komma in med lite mer kött på benen till butiken. hittade detta test;www.testfakta.se/Article.aspx det är ju inte alla stolar på marknaden.......
    Det är en djungel!!! Åk till butiken - ett tips . De berättar om stolarna och testar även vilken som passar bra i just er bil. Vi testade Maxi-cosi som inte alls passade fram i våran bil och sedan Britax Hi-way som blev jättebra så man får nog testa sig fram. Därefter åkte vi hem och funderar ännu litegrann men det lutar nu åt Britax-stolen för vår del. Lycka till!!
    ♥ Milton ♥ 061205
Svar på tråden Bilbarnstol till 7 månaders