Inlägg från: Emeliee |Visa alla inlägg
  • Emeliee

Bilbarnstol till 7 månaders

Hänger på din tråd TS, är också i "bytar-tagen", tycker det verkar svårt att hitta en stol med gott om plats i som barnet kommer kunna sitta bra i till 4 års ålder (bakåtvänt).

♥ Milton ♥ 061205
  • Emeliee

Jag blev rekommenderad en stol som endast är bakåtvänd då vi har en rejäl kille som jag misstänker kommer bli rättså lång dessutom. Hon i butiken sa att benutrymmet blir bättre i de som endast är bakåtvända. Jag tycker det är jobbigt att välja ändå men Securan är helt klart intressant....

♥ Milton ♥ 061205
  • Emeliee
    spacebeare skrev 2007-07-22 22:54:26 följande:
    aaahhhhh!!!!!!!!!!namnen ni nämner säger mig ingenting har en tjej på 6mån som håller på att växa ut babyskyddet - på längden. blir alldeles snurrig och vill komma in med lite mer kött på benen till butiken. hittade detta test;www.testfakta.se/Article.aspx det är ju inte alla stolar på marknaden.......
    Det är en djungel!!! Åk till butiken - ett tips . De berättar om stolarna och testar även vilken som passar bra i just er bil. Vi testade Maxi-cosi som inte alls passade fram i våran bil och sedan Britax Hi-way som blev jättebra så man får nog testa sig fram. Därefter åkte vi hem och funderar ännu litegrann men det lutar nu åt Britax-stolen för vår del. Lycka till!!
    ♥ Milton ♥ 061205
Svar på tråden Bilbarnstol till 7 månaders