Inlägg från: BabyEm |Visa alla inlägg
  • BabyEm

ni som köpt ikeakök

Om du köper stommarna från IKEA måste du köpa vitvarorna därifrån oxå .. eller måste o måste men annars får du vara beredd på att modifiera lite .. IKEA är väldigt smarta på allting och även om deras vitvaror är whirlpool så är det inte samma mått som whirlpool i annan butik .. på ikea heter de whirlpool by ikea ocg har mått för att presic passa in i IKEAs kök ..

• BabyEm

jag vi har precis köpt hus o ska köpa ikea kök .. men antingen får vi mäta ordenligt överallt om vi köper vitvaror nån annastans elelr så får vi ta vitvaror från ikea för vänner till mej köpte inte vitvarorna på ikea och det vart helskumt .. dom fick lägga in extra bitar o så utan funktion .

• BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:07:56 följande:
    Nej det stämmer inte alls. Ikea har standardmått på sina stommar om än färre bredder än vad tex Tibro, Marbodal och Ballingslöv har. Oavsett varifrån du köper stommarna så kommer du säkert att få pussla lite, för det är bredd och längd på köket som kan ställa till det, inte Ikeas stommar. Vitvarorna på Ikea har även de standardmått (kyl, frys, spis och ugn brukar ha 60 cm som standardbredd).
    ja just det alla spisar brukar vara 60 cm i standard .. var precis inne på ikeas sida o de är 59,5
  • BabyEm
    Kajsans skrev 2007-07-20 23:20:12 följande:
    Hej har lagt in bild på vårt Ikea kök i galleriet. Det är Ikeas Abstrakt - vitt högblankt.
    men du har juh inte tagit fram ikonen galleri så vi kan inte se
  • BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:26:06 följande:
    Ska du ha en som är exakt 600 mm får du nog leta. De flesta varierar några mm, tex Elextrolux har flera på 596 mm, Aeg på 592 mm, Whirlpool har som Ikeas vitvaror 595 mm osv osv. De avrundas och sägs vara 600 mm för det finns även 900, 700 mm (avrundat även där).
    då är det väl jag som har fel då .. men dom jag känner fick problem iaf men dom kanske köpte nogra konstiga vitvaror då
  • BabyEm
    Kajsans skrev 2007-07-20 23:29:44 följande:
    Nu finns en galleriikon... och en bild på köket som det såg ut när det var nästan klart. Det saknas en fläktkåpa på bilden.
    jättefint kök .. men du vart köper man kläder så att mamma o barn kan ha likadant .. det tyckte jag var tufft =)
  • BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:31:26 följande:
    Jag menar inte att vara så snorkig som jag kanske har låtit. Vill inte verka som någon besserwisser utan vill bara att TS ska få så korrekt information som möjligt.Självklart finns det vitvaror med konstiga mått men är man medveten om att man köper vitvaror som inte har standardmått kan man ju planera köket efter det.
    nej jag har inte tagit dej som snorkig .. klart du sak säga att du har rätt om du vet att du har det .. jag erkänner juh att jag hade fel
  • BabyEm

aha .. har inte fattat det förut =)

• BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:49:25 följande:
    Ja nog kan de strula alltid. Vi ångrade att vi inte beställde hem allt. Okej frakten kostar en hel del men man får då allt (förhoppningsvis ). Vi for till affären 30 mil enkel väg men givetvis har de aldrig allting hemma. Vi ringde innan vi for och när vi kom dit kontrollerade vi om allt fanns i lagret. Det fanns det men de kan ju givetvis inte kontrollera allt som redan är plockat och befinner sig i kunders vagnar. Men men, man får ett billigt kök, för oss blev det dryga 40'000 kronor billigare än då vi hade fått 35% rabatt på Ballingslöv.
    fick ni ett halt kök för 40 000 inkl. vitvaror ?
  • BabyEm
    Indah skrev 2007-07-21 00:09:01 följande:
    Nu antar jag att du menar ett hElt kök. Enbart köket från Ikea gick på ca/drygt 40'000 kronor, sedan tillkom vitvaror för ca 40'000 kronor.
    haha ja jag mena helt .. ja jag tänkte väl att inte vitvarorna var inräknat i det priset
  • BabyEm
    Indah skrev 2007-07-21 00:11:47 följande:
    Innan jag fattade att du menade hElt så tänkte jag, jisses vad hon har fördomar om Ikeakök. Att du menade att det var halt som i dåligt
    hahaha lol men vad skull eva dåligt med att det va halt då ?? man springer juh inte PÅ köket direkt ? LOL
  • BabyEm

nä nu får jag nog ta mej i kragen o lägga mej .. har suttit här på fl i 3 timmar nu

Svar på tråden ni som köpt ikeakök