Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

ni som köpt ikeakök

Marbodal tillverkar INTE IKEA's köks-stommar!!! Jag förstår inte vart folk får den informationen från!!!? Jag jobbar med att tillverka och packa Faktum köks-stommar hela dagarna så jag vet! Det är inte ens samma stomme eftersom vi inte säljer våra stommar till Marbodal utan ENBART IKEA och eventuellt Jämt-kök eller vad de heter...

Så stommarna är inte Marbodals.... Men de är jättebra!!

• musli

lunagirl, det är lugnt! Det är ju i princip likadana stommar men olika tillverkare bara. Om nu inte IKEA Sverige har samma fabrik som Marbodal, jag har för mig att svensk-sålda Faktum är tillverkad utomlands? Våran fabrik skickar bara till brittiska IKEA... Men det är i vilket fall inte Marbodal som tillverkar dem, de använder möjligen bara samma företag för att tillverka dem...

Är det någon som vet vilket tillverkningsland som står på svenska Faktum och deras kartonger? Jag har ju bara Faktum-skåp från våran fabrik så jag kan ju inte kolla på dem!

• musli
    Trollis74 skrev 2007-07-21 20:41:07 följande:
    musliVi har ett nytt marbodalkök. Jag är övertygad om att det tillverkas i samma fabrik någonstans.. Ryktet nådde mig iallafall.. Vem det nu var som sa detta .. En snickare som jobbar åt marbodal tror jag..Iallafall Stommen..Vi är jättenöjda med vårat marbodalkök.. Men det är klart att det blir mycket pengar i slutändan.. Snyggt som Tusan kan lägga in en bild i mitt galleri om någon vill se ..
    I så fall tillverkar Marbodal sina stommar i Polen... Har kollat lite mera och de svensk-sålda faktum-stommarna tillverkas i Polen i de fall som jag har fått berättat för mig av vänner bl.a. Trodde Marbodal var hel-svenskt... nå, alla företag verkar vilja spara och flyttar ut tillverkningen till billigare länder...
Svar på tråden ni som köpt ikeakök