Inlägg från: figurehead |Visa alla inlägg
  • figurehead

Rottweiler

När jag var liten köpte mina föräldrar en rottishane av en kennel. Han skulle vara renrasig. Men han hade en vit "slips" på bröstet. Vita randen tyder ju på att det är något annat blandat i honom. Men han var byggd och bar färgtecken som helt i övrigt stämde överrens med rottis.

• figurehead
    lilja80 skrev 2007-07-21 14:41:31 följande:
    figurehead: Att dom ibland har lite vitt på bröstet är ifrån molosserhundarna.
    Ok, det det visste jag inte. men han hade en ganska rejäl rand på bröstet.

Katten Gustav,

Han köptes inte för att ha på utställning.
  • figurehead

Vår hund var också lite sån. Han markerade när han ville vara i fred och morrade då ganska ordentligt. Ibland var man ju ändå tvungen att gå fram till honom och även om han morrade så stannade det alltid vid det.

Man måste ju visa hunden vem det är som bestämmer.

"Mannen som talar med hundar" som sänds på 4+ pratar i varenda avsnitt om hur viktigt det är att hunden får veta vem som bestämmer.

Vet inte om morrandet har med just dominans att göra men vår hund gjorde aldrig nåt mer än morrade.

• figurehead

Vi hade en hane, han var ganska dålig på slutet sa veterinären. Men det märkets inte på honom för han var ganska livlig trots sin ålder.

Han hade problem med höftlederna samt magen på slutet. Han blödde ur baken dagen han kördes till avlivningen.

Trista minnen, men de roliga överväger rejält.

Han skällde aldrig. Förutom när han blev livrädd. Men det var inte ofta.

• figurehead

Det verkar som att du får vara mer bestämd med hunden. Fast man ska ju inte vara dumdristig. Ligger hon i korgen så låt henne ligga. Kommer hon till dig, klappa henne visa kärlek till henne.

Morrar hon och visar tänder när ni tex klipper klorna så markera bestämt utan att skrika att det inte är ok.

Men att hon först vill bli klappad och sen börjar morra låter mysko.

Testa att knuffa bort henne när hon börjar morra.

Är hon väldigt påflugen? Hoppar hon på er?

• figurehead

JB,

Jag tror morrningen är ett försök att få dominera lite.

Eftersom att hunden verkar lydig i övrigt av din beskrivning av henne så tycker jag det verkar som att hon försöker dominera dig.

Frågade dig tidigare ifall hon är hoppig och om hon är påflugen.

Det var bra förslag du fick av muminmamman och det är bra att du tränar med hunden.

• figurehead

Kattengustav,

På vilket sätt använder sig Cesar av otillåtna medel?

Undrar för jag har aldrig reagerat på nåt speciellt.

• figurehead

kattengustav

ok, då vet jag. det hade jag faktiskt ingen aning om att han använde. Det tar ju bort en hel del av udden av hans program.

Svar på tråden Rottweiler