Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

Jag har en hane på 7,5 år och en tik på 5 år och sen har jag skaffat en bullmastiff som är 18 månader.
    Var kommer era ifrån??

• Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-25 21:41:51 följande:
    Har sett honom använda detta flera gånger. Det ser ut som ett vanligt stryphalsband så det är inte alla som lägger märke till det.jimmys bejb skrev 2007-07-25 21:36:11 följande:
    Senast igår använde han sig av stakel!! På en stackars rottis dessutom. Tycker inte om hans metoder.
  • Rottis77
    Sweden skrev 2007-07-26 15:31:28 följande:
    Hej! Kikade bara in i traden och laste lite! Jag har sett nastan alla Cesar's program och jag har aldrig sett honom anvanda stackel. Det finns aven olika sorter, vissa ar bara som sma bojda piggar som "griper tag" i nacken, som en nyp mellan tva fingrar typ, gor inte ont pa hunden men skapar obehag. Kan du titta vilket program du har sett det i (sasong/programnummer) sa jag kan kika, jag kan bara inte tro att han anvander sant med taggar.
    Det va det avsnittet som gick i förrgår! Vet tyvärr inte vilket programnummer det va, men det va ett riktigt stakel som dom använde sig av. kan oxå ibland tycka att han har vettiga ideer, men träningen med den rottisen va inget vidare bra, hunden så mest skrämd ut hela tiden och det är väl inte det som det går ut på?
  • Rottis77
    Sweden skrev 2007-07-26 19:17:29 följande:
    Bor i USA sa jag vet tyvarr inte vilket avsnitt det var. Later ju inte bra om det var det han anvande, det gillar jag inte!! Annars gillar jag hans metoder, har lart mig mycket om hur man ar en bra ledare fran hans bok och program. Fin hund du har i pressen forresten!
    ok. När blev också besviken när jag såg att han använde stakel ibland. Har även sett att han iblan "hänger" hundar i ett koppel, det tyckte jag heller inte om. Annars är han rätt duktig.
  • Rottis77
    Sweden skrev 2007-07-26 19:17:29 följande:
    Bor i USA sa jag vet tyvarr inte vilket avsnitt det var. Later ju inte bra om det var det han anvande, det gillar jag inte!! Annars gillar jag hans metoder, har lart mig mycket om hur man ar en bra ledare fran hans bok och program. Fin hund du har i pressen forresten!
    Glömde säga tack! Tyvärr finns han inte längre, men han blev nästan 13 år, men jag har idag 2 andra rottisar + en envis bullmastiff.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 12:32:50 följande:
    Vad tycker ni om helstryp på hundar vid träning? Inte valpar utan äldre hundar?
    Jag använder bara läderhalsband när jag tränar, jag använder sällan koppel i samband med träning.
    varför undrar du?
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 17:45:21 följande:
    Nej, det var diskution i en annan tråd hon ville köpa helstryp till sin 6 månaders valp.
    Det lät inte så bra!!
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 20:22:00 följande:
    Nej, man använder inte helstryp på en 6 månaders valp bara för att den drar i kopplet när man går med den.
    Nä, verkligen inte! Det är nog dax att den personen börjar på en bra kurs som kan lära henne lite om hundar. Ett halsband löser ju ingenting.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 20:27:57 följande:
    Enligt henne så gick hon på kurs, men den hade sommaruppehåll nu. Och sen skulle hon börja på vardagslydnad tror jag det var.Hon hade en blandning mellan boxer och labbe och dom behöver mycket träning.Har själv haft en sån.
    oj.....kanske inte rätt hund för henne. Eller har hon hamnat på en dålig kurs.
  • Rottis77

Ni här inne som har lite koll på olika kennlar i sverige, från vilken kennel hittar man en bra bruks rottis?? Tycker tyvärr många är så inriktade på utställningar, och jag som då nästan bara väljer efter bruksmeriter har verkligen JÄTTE svårt att hitta en bra kennel. Vad tycker ni andra?? Sist hade jag så svårt att välja så att jag köpte en bullmastiff i stället, har dock velat ha en i 7 år så det blev alltså inget impulsköp. Men nästa vovve blir nog en rottis igen så jag kan träna lite mer, men vet inte från vilken kennel.

• Rottis77

Fandangos hade jag gärna haft hund ifrån, men det är inte lätt!! Vad heter er kennel??

kattengustav skrev 2007-08-04 15:57:22 följande:
    Kullagullas, Fandangos, vi och masatis kennel finns som har mycket bruks.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-08-04 16:06:36 följande:
    Våran kennel håller på att registreras just nu och våran första parning sker nu i veckorna.Ja, vissa är väldigt noga med vilka som får hundarna och man ska helst ha haft en hund från dom tidigare.
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-08-06 21:54:49 följande:
    Ackta er för hundar som är registrerade i Hous of Rottweiler. Han påstår att dom är reggade och klara, men dom är inte reggade i skk utan i HR och det gäller inte. Dom hundarna är inte värda nått.
    Nä, har också hört en massa om den kenneln!! Verkar bara vara bluff och båg ju!
    Carro07 skrev 2007-08-06 22:59:54 följande:
    Kennlar värda att titta på är Fandangos och Adius samt Demifinezz tycker jag. De har alla bra hundar!
    Ja, det är typ dom kennlarna jag är sugen från, men nu dröjer det innan jag köper en hund till.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-08-07 18:56:48 följande:
    Ja, och dom hotar även andra kennlar. Vet en kennel som fick en bomb vid sin tomt och det finns ingen annan än dom som kan ha gjort det.
    Helt sjukt asså, och dom tar ju inte lite betalt för sina "reggade" hundar iheller!!
  • Rottis77
    qenzo skrev 2007-08-07 19:54:52 följande:
    De ställer tom upp med finansiering...
    Ja, jag har sett det i deras anonnser.
  • Rottis77
    Castella skrev 2007-08-14 11:34:39 följande:
    Fandagos kennel Andros kennel är helt klart mina favo kennar innom bruks!!
    Ja, Fandangos är min favis också, men tyvärr fick jag inte köpa därifrån för jag hade då aldrig tävlat i Elit, vilket visst va ett krav dom hade, men jag tävlade i Elit med hunden jag köpte efter det att dom nekat mig en valp Skrattande 
Svar på tråden Rottweiler