• MooseBaby

Snälla hjälp mig hitta låten!

Sedan jag såg filmen "Hans och hennes" och hörde låten som jag TROR är signaturmelodin för filmen har jag sökt efter den utan resultat. Det är en man som sjunger på kanske spanska? eller möjligen grekiska? arabiska? Jag minns inte men i refrängen sjunger han "Maria" eller så låter det i alla fall. Är det någon som vet vilken låt jag menar och som möjligtvis kan hjälpa mig hitta den? Tro mig jag har letat utav bara h-e och skulle inte be om hjälp här om jag inte var desperat.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig hitta låten!
  • MooseBaby

Menar du titeln Une belle journée? Jag förstår nog inte riktigt.

• Vem där

Ja precis, det menar jag.

• Vem där

Det kan hända att jag förstått fel men jag tror att den sången handlar om detta:

"At the age of 10, Marie finds out she possesses a gift for clairvoyance. Sixty years later, in the summertime, her family is spending a beautiful day in the garden. Marie knows she will die today. Through each of her deeds she tries to transmit her love for life to her beloved ones."

Kan det stämma med 'din' sång?

• MooseBaby

Verkar inte så nej. Buhu!

• MooseBaby

Tarax om jag ändå visste. Hade varit så mycket enklare om jag först och främst vetat vilket språk mannen sjunger på, och lättare om jag hade förstått språket. Men jag minns inte mycket mer än att han sjöng "Maria". Tack för att du försöker hjälpa mig dock.

• Vem där

Den där låten sjungs på franska och den handlar om en flicka som heter Maria och är en av låtarna på filmen. Jag tokgooglar men jag kan inte hitta den någonstans.

• MooseBaby

Jag vet. Det är fasen omöjligt att hitta den. Men du är säker på att den är på franska?

• MooseBaby

Kan inte ens hitta en trailer till filmen =/

• Vem där

Det kan hända att jag fattat helt fel *mimsig i luvan*

Svar på tråden Snälla hjälp mig hitta låten!