• Anonym (Stinkbomb)

Luktar svett under armarna

Någon som har något bra tips på hur man blir av med envis svettlukt under armarna?

Sen puberteten har jag svettats mycket - det luktade inte mer än att en vanlig deodorant kunde dölja det, men de stora fläckarna på alla tröjor var rätt äckliga.
    För några år sedan fick jag tips om apotekets Absolut Torr, och snacka om räddning! Med hjälp av det svettades jag inte alls - helt underbart.

Av vissa anledningar gjorde jag ett uppehåll i Absolut Torr nyligen, och jag svettas inte så nämnvärt (knappt fuktig i armhålorna), men jag STINKER! Har börjat använda det igen, men hjälper inte mot lukten. Svettstanken tränger igenom deo och parfym.

Känner mig så äcklig...
    Vad kan man göra?

• Svar på tråden Luktar svett under armarna
  • Anonym

har ungefär samma problem.

• Smurfelina

Kan vara så att kroppen inte mår bra och att det är därför du luktar illa!! (Kan absolut ha fel) Ungefär som när man äter dåligt och magsyran förvandlas till en stinkbomb!! Mitt ex hade så, han luktade som en död hyena ur käften när vi började träffas, han hade bra mun hygien men det var från magen det luktade!
    Så han fick lägga om kosten ordentligt...  Du kanske ska söka läkarkonsultation så att dom får kolla vad det är för odörer som sprids..

Jag har oxå haft problem med enorma svettningar Ledsen, när jag var i tonåren var det fruktansvärt, duschade tre gånger om dagen inte hjälpte det, Absolut Torr var oxå min räddning!!

• Anonym

Om man tycker sig ha problem med extrema svettningar så kan man operera svettkörtlarna (eller anknytningen till dem) i armhålorna, så att man inte behöver svettas alls där. En jag känner har gjort det. H*n vart helt bra efteråt.

Sök hjälp hos en läkare.

• Philenia

Men att operera körtlarna kan vara en risk det med, armen kan börja stasa och mycket mer kan ge problem..

Svar på tråden Luktar svett under armarna