• Shirley

BB Sling, nån som har en?

Finns det någon här som har en, eller har testat en BB sling?
    Hur är den med en liten bebis i?

Blir en sån eller en bärpåse, peanut shell. Sjalen verkar ju lite bättre eftersom man kan ställa in den själv liksom.

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410, Nova 0605 & Freya 0706
  • Svar på tråden BB Sling, nån som har en?
  • Shirley

nån som kan förklara skillnaden mellan en bb sling och en känguru ringsjal för mig ?

• Nova70

Du kan säkert bära liten bebis i ringsjal, men innan de blivit lite stadigare i ryggen tycker jag att det är svårt att få dem att sitta bra. Man kan testa att lägga dem i vagga-position men det är det inte alla bebisar som gillar.

Jag har haft en BB-sling.
    Det är en riktigt bra ringsjal. Lätt att justera i ringarna och lagom lång.
    Är dessutom sydd av samma tyg som BB-slen långsjalar så det ger bra avlastning.
    Bärpåsen är inte justerbar och därför gäller det att den passar dig precis för att det ska kännas bra.

Känguru ringsjal har jag aldrig testat, men den ser ut ungefär som Ringo ringsjalen.
    Dvs av ett lite stummare bomullstyg.
    Gissar på att BB-slingen är bättre.

Både när det gäller ringsjalar och bärpåsar så är det så att de lämpar sig bäst för kortare bärstunder. Iom att de bara belastar ena axeln känns det tungt i längden.

• Shirley

Tack så mycket för svaret.. tror jag köper en bb sling, sen när freya är lite större och stadigare köper jag nog ergo. är man inte nöjd med ringsjalen kan man ju köpa en till annan sort.

Svar på tråden BB Sling, nån som har en?