• Therese1986

Hundnamn!

Jag och min sambo har nu köpt en hund, en underbart söt liten Golden Retriver hane som kommer hem till oss på lördag den 28/7..

Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad han ska heta och skulle därför vara väldigt tacksam för en massa förslag på hundnamn! Dom får gärna vara lite udda och ovanliga, det är kul!

Sambon tycker han ska heta Björne, men vet inte om jag riktigt håller med, men kan dessvärre inte komma på något bättre själv.

Såå, förslag på hundnamn.. och det får gärna innehålla s eller i.

Tack!

• Svar på tråden Hundnamn!
  • logg81

Min vovve hette Gambo... (egentligen Gonzo men det lät som clownen Bonzo)

• Dis

Det bästa coolaste gulligaste hundnamnet: Diesel! Innehåller dessutom både s och i.Inte så vanligt heller.

• Gardenia

Våran hund heter Chester, han är jakthund och döpt efter vapentillverkaren Winchester...

• CLT

Hade jag köpt en till hund hade den fått heta "Dog-las"! Vår nuvarande Flatcoated Retriver heter Castor!

• little miss sunshine

Min kompis hund hette Sumo för han var en liten tjockis!

• Fru Söderlund

Röstar också på Diesel, det heter vår golden/labrador hanneGlad. Tufft namn till en tuff kille, som vår varit från början..

• ElakaArne

Hundar lyssnar ofta på väsande S-ljud, så : Nizze skulle väl vara sött

• Malleballebuse

Vi har en cockerspaniel som heter Hobbe. Han fick namnet för att vår son heter Kalle. Och dom beter sig ungefär som Kalle och Hobbe.

• Fäbodjäntan

Vilka töntiga namn alla föreslår tycker jag...

Lite mer förlag från mej..

Torsten
    Lennart
    Harry
    Bosse
    Gunnar
    Torleif
    Harald
    Åke

• jamma

min golden hette charlie när han levde och det är ett bra namn tycker jag

Svar på tråden Hundnamn!