• Morrisen

Åkpåse till både vagn och bilstol

Vi har tänkt att köpa en barnvagn där man kan sätta fast bilstolen direkt på barnvagnsunderedet och funderar nu på det här med åkpåsar.
    Om det är uttag i åkpåsen till vagnen för 5-punktsbälte fungerar den då oxå i en bilbarnstol?
    Någon som har några erfarenheter runt detta som kan dela med sig av positivt och negativt?

Någon som har tips på vinter åkpåsar i eskimå stil där man kan dra ihop toppen till en huva?

• Svar på tråden Åkpåse till både vagn och bilstol
  • klara07

Min första tanke: är inte vanliga åkpåsar väldigt stora att ha i ett babyskydd? Jag har en maxi cosi och till den vet jag att man kan köpa en åkpåse, men modell mindre. För övrigt har jag ingen erf då jag inte använt åkpåse ännu.

• TjorveniSkåne

Jag skulle satsa på en såndär filt med hål för 5-p-sele, så kan man vira in barnet i den när det är snorkallt i bilen och annars bara ha det under barnet i babyskyddet om du förstår.

• HelleBelle

Barnen blir väldigt varma i sitt babyskydd. Hade hellre satsat på ett skydd ovanifrån filt typ. Finns även mer avancerade skydd som man fäster om som ser ut som en dunjacka

• Morrisen

Grejen är ju att barnet ska ha någon åkpåse då vi använder bilskyddet på vagnsunderredet och t.ex. tar en tur i någon affär.
    Bilskyddet vi ska skaffa är fällbart till liggläge.
    Det är därför det vore bra om det finns åkpåsar som passar både vagn och bilskydd med uttag för bälten.
    Hade inte tänkt pilla in barnet i åkpåsen i bilen direkt för där är det ju inte kallt.

Svar på tråden Åkpåse till både vagn och bilstol