• jeeri

dator i knät

Jag har läst trådar om jobba framför datorn -vilket jag också gör hela dagarna med tror att det är ganska säker.
    Det jag är mer oroad för är att jag ibland brukar sitta med en bärbar dator i knät i soffan hemma, kan det vara skadligt för barnet?
    Är mycket skönare att sitta tillbakalutad i soffan än med datorn på ett bord...

• Svar på tråden dator i knät
  • petrusjka

Hmm, jag har haft samma funderingar. Kommer du ihåg den gamla historien om en kille som brände sönder snorren efter att ha suttit med laptopen i knä´t? www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,229884,00.html

Jag har den på soffbordet istället, det känns inte riktigt sunt att ha den så nära magen nu...kanske du kan ha den på en bricka ovanpå en kudde eller nåt i den stilen.

• jeeri

Ja, den kommer jag ihåg..
    Innan det bidde något i magen här var jag lite skeptisk till att sambon hade datorn i knät, för hans små simmare.
    Jag har inte datorn direkt i knät nära magen nu. Nu står den på armstödet. Men kudde kanske är en bra idé när det blir för jobbigt för ryggen att ha den på bordet. Eller så får jag helt enkelt använda den stationära..

• jeeri

Ja, den kommer jag ihåg..
    Innan det bidde något i magen här var jag lite skeptisk till att sambon hade datorn i knät, för hans små simmare.
    Jag har inte datorn direkt i knät nära magen nu. Nu står den på armstödet. Men kudde kanske är en bra idé när det blir för jobbigt för ryggen att ha den på bordet. Eller så får jag helt enkelt använda den stationära..

• Fru Snorkfröken

Jag lägger en kudde i knät, det blir ju ändå för varmt tycker jag...sitter heller inte så långa stunder!

• Hekny

Satt precis med samma tanke nu nær jag satt och jobbade med datorn i knæet och hade magen som musmatta till den optiska musen. Det var så praktiskt. Men kom att tænka på att det var kanske inte helt sunt.

Men samtidigt, kan det vara så farligt??? Några timmar då och då. Jag blir ju nojig før allt...

• marremask

Jag satt med min bärbara dator i knät med en kudde emellan under hela min graviditet och jag har inte märkt något konstigt på lilla Vilma ännu. Tror inte att det är så farligt.

• marremask

Jag satt med min bärbara dator i knät med en kudde emellan under hela min graviditet och jag har inte märkt något konstigt på lilla Vilma ännu. Tror inte att det är så farligt.

• Unika

HAHA!!! Jag satt PRECIS och funderade över samma sak!! Jobbar hemifrån idag och har suttit med datorn i knät en stund... Det känns inte riktigt bra...
    *flyttar upp datorn på bordet*

Svar på tråden dator i knät