• minskaivikt

vilket anti-skall halsband är bäst?

kommer köpa ett anti skall, frågan är vilket som är bäst det med ljud eller en dusch?..
    erfarenheter?

OBS motståndare till detta halsband behöver INTE skriva..

• Svar på tråden vilket anti-skall halsband är bäst?
  • Kimsan82

Jag använde ett med citron dusch..det funkade kanon på min ena sheltie och efter ca 1 vecka kunde jag sätta på halsbandet utan citron i och så va hon tyst ändå!!
    Med sheltie nr 2 gick det inte då jag hade min Lapphund samtidigt, hans skällande utlöste lilltjejens halsband så det blev helt fel...
    Men jag rekomenderar det ändå..Ljudhalsband har jag ingen erfarenhet av!!
    Vad har du för ras?

• minskaivikt
    Kimsan82 skrev 2007-07-22 18:41:45 följande:
    Jag använde ett med citron dusch..det funkade kanon på min ena sheltie och efter ca 1 vecka kunde jag sätta på halsbandet utan citron i och så va hon tyst ändå!! Med sheltie nr 2 gick det inte då jag hade min Lapphund samtidigt, hans skällande utlöste lilltjejens halsband så det blev helt fel...Men jag rekomenderar det ändå..Ljudhalsband har jag ingen erfarenhet av!!Vad har du för ras?
    blandras - oreggad schäfer!..

tänkte testa citron faktiskt.. kul o höra andras erfarenheter
  • annaoedvin

Min mamma använde en med citrondoft och den fungerade inte på hennes lilla terrier!

• TheMilky

Jag använde ett från Scalivet (har jag för mig att det hette) och det stötte bara ut små mängder luft vid skall. Det funkade perfekt på min vallhund.

• TingTing

Jag funderar på att köpa den med IR ljud... det som inte människor kan höra men som är irriterande på hundar. min hund skäller på andra hundar så det är pinsamt att vara ute med honom. han är 5 kg tung och låter som en bulldozer!

• MalinMartinsson

Vart kan man få tag på ett antiskall med irriterande ljud för hunden och vad kostar ett sådant cirka?

• TingTing

Jag har hittat ett på nätet... kostar 495... vet dock inte hur bra det är. Har hört att de brukar ligga runt 1000 kronor... det ifnns säkert miljoner varianter, men så skiftar väl kvaliteten antar jag. Ska leta upp adressen till den jag hittade! *återkommer*

• MalinMartinsson

TingTing- hittade du någon bra adress?

• TingTing

Den finns att klicka på, längst ner på sidan!

Svar på tråden vilket anti-skall halsband är bäst?