• Yosa

Vilken klädstorlek har era barn som nu är exakt 3 år?

Jag ska till Ullared nu i sommar och tänkte köpa vinteroverall till Elin. Hon kommer att bli 3 år i mars-08. Därför undrar jag nu vad era 3-åringar har för storlek på kläderna?

Är ert barn liten eler stor för sin ålder?

Elin är något lite över medel i storlek?

• Svar på tråden Vilken klädstorlek har era barn som nu är exakt 3 år?
  • missem

min dotter har 98 nu och hon är väl normal för sin ålder, kanske lite liten.

• bonnieloveskim

Min tjej har precis fyllt 3 år nu och har 98-104 i kläderna men rena 98 är lite litet..
    Hon hade en stl 90 overall alt 92 byxor/jacka i vintras.

• Yosa

Missem:
    Fattade jag dig rätt att ditt barn nu är 3år?

• Bebis

104 har min son nyss fyllda 3. Han är rätt normalstor.

Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
  • Lenhoffskan

Min son som fyller tre om knappt två veckor har stl 98/104. En "ren" 104 fungerar bäst i överdelar och stl 98 i underdelar. Kan tilläggas att han är 98 cm lång (ngt över medel). Lycka till!

• Mirris

Alexander var 101 (kanske 103 nu) när han blev 3 år. Han har 104 i kläder och dom jag köper nu är 110/116.
    Fast inte vinteroverallen. Det köpte jag en förra vintern i stl 104.. men han drunknade i den. Den beställde jag från H&M.. fick köpa en i samma stl på KappAhl och den passade och är nu för liten.

Men den från H&M är fortfarande ltie stor. Så det kan skilja rätt mycket mellan olika märken och butiker.

Mät din dotter och skriv upp det på en lapp. Ta med ett måttband och mät overallen innan du köper den. Köp en som är 5-10 cm för stor nu.

Själv brukar jag kolla i BVC-boken och gå efter hans kurva. Han har ju följt sin kurva sen han föddes.. och där kan man ju se rätt bra hur långa dom förväntas vara vid en viss ålder.

• missem

Yosa: Ja pricis och 104 är way to big för henne.

• glassbåt

Min dotter är tre år och har STL 98 nu, som är lagomt/nästan litet. Så kan säga nånstans mellan 98/104

• mirre2

MIN TJEJ blev 3år i april..Hon har 98 vissa kläder 104 tröjor o så (byxorna e lite långa då! (92 går på vissa tröjor än) Hon e 96cm (medel 3årig tjej enligt bvc-boken & bvc-tanten oxå )

• malachis mamma

98/104. Vår pojke är snart 3 och stor för sin ålder. Ca 102 cm.

Svar på tråden Vilken klädstorlek har era barn som nu är exakt 3 år?