vagn från biltema????
Var inne på biltema idag och såg då denna joggingvagn.
Egentligen behöver vi ingen ny men gillar man vagnar så gör man
För och nackdelar med denna tack!
Var inne på biltema idag och såg då denna joggingvagn.
Egentligen behöver vi ingen ny men gillar man vagnar så gör man
För och nackdelar med denna tack!
Nej men dte är som att köpa vagn på jysk typ,och ni vey hur hur "bra" dom var.
Jag har arbetat på Biltema och kan tala om varför den är billig! Chassit är exakt samma som babytravels år 2002, tillverkas i sama fabrik i Asien men sätts olika tyger på me dolika loggo och ev lite extra detaljer. Denna vagn har inget loggo och inga extra finesser på tyget och INGA MELLANHÄNDER! Biltemas hämtar alla sina grejer själva och pressar därmed priserna! Jaghar haft vagnen och den är svinbra! MEN handtaget är högt och fast så man bör vara över 170 cm lång!
Man ska inte tro allt billigt är skit bara för det! ÖB fodrade gummistövlar tex är svinbra de med
OM den drar snett så ska man justera framhjulet, det är alltså INTE fel på vagnen!
Inte alltid det dyraste som är det bästa.
Om jag förstår saken rätt så är vagnen alltså tillverkad 2002
Isåfall ytterligare tt skäl till att jag inte skulle köpa den vagnen, har ju trots allt hänt lite på marknaden sen dess....
Det spelar liksom ingen roll, har jag inte råd att köpa en ny barnvagn av ett känt märke så köper jag hellre en beg. av detta märke än en ny av ett "okänt" märke.
Min erfarenhet säger mig att man får vad man betalar för... Har man bara det i åtanke så är det ju helt ok att köpa den vagnen men man ska nog inte förvänta sig att den går att jämföra med andra "märkesvagnar"
Alltför många som köper "billiga" vagnar av okända märken och sen blir jätteförvånade över att de inte håller lika länge som andra vagnar eller att det inte funkar lika bra med service och ett ev. andrahandsvärde ![]()
Haha nej den är inte tillverkad 2002
Utan 2006 men däremot kanske det är så att fabriken hade restmaterial kvar? Meni vilket fall ska ni bara veta vilka vinster babybutikerna gör.....Biltema sparar en hel del på att själva hittta nya leverantörer och ta hit det själva. Jag har ägt ca 20 vagnar så jag vet när ngt är bra. Denna vagn är så hög i ryggen att t om en 5 åring får plats. och den är lika lättkörd för det. Den tål 27 kg. Jo bruksanvisningen är på engelska, en nackdel då.
Maria Seg: Vilket regnskydd passar till vagnen tror du?
Har nu ett från BRIO men det passar ju inte.
Förslag???
Maria Seg: Du har fortfarande inte övertygat mig
Mrn så har jag aldrig köpt något som varit av kvalite vare sig på Biltema el ÖB
Du får ursäkta men jag köper inte ditt snack om att alla andra gör såna vinster o Biltema har "kvalitets saker" eftersom dom köper sina prylar utan mellanhänder....
Tex så har vi köpt 3 cyklar på Biltema, alla tre var rena rama skiten... Man lär sig ![]()
Man lär sig oxå när man arbetar där vilka saker som är bra och vilka som är skit
Jag hade tulsa regnskydd för framåtvända sittvagnar där är ett hål för handtaget som är väldigt praktiskt! Men annars, köp Minimees genomskinliga. För 3-hjulingar. Finns i BRIO butiken femmanhuset. Det har jag till min minimee och jag tror det kommer passa finfint på Biltemas! Vad jag saknar med min nya är att den kan inte stå själv som B kunde, bara om den har stöd av en vägg. Och så hade B mindre hjul och bättre broms, min måste bromsas varje hjul för sig! OCH B tittluckas lock, kan man binda upp mitt bara stänger sig för minst vindpust....osv osv...dock är min lättare och eftersom den är till för äkta jogging och här är grymma backar så uppskattar ju jag det. Men fy B hade mycket längre rygg. Jag vill ha en B igen men älskar ju rött oxå så min nya får stanna. Knäppa jag.
Ang ÖB så har min son ett komplett regnställ för 149 kr och ett par fodrade stövlar för 79 kr som han haft mer eller mindre dagligen under alla regniga dagar från förra hösten och dessa är dessutom ärvda! I år ska han få nya eftersom dessa har hållit honom torr och varm ( inte så kallt i gbg) så länge. Nej jag ser inte varför man inte ska ge billiga saker en chans om andra faktiskt inte dissat dem. För visst finns det skit men det finns det även bland dyra märkesgrejer. Bättre få urblekta billiga tröjor än urblekta 3 ggr så dyra.....
Jag min velpanna
Kanske att jag lämnar tillbaka vagnen. Inte för att den verkar dålig utan för att vår andra 3-hjuling faktiskt är mindre men å andra sidan gillar jag inte färgen på min gamla medans denna från biltema var sagolikt blå...
Kanske ska spara pengarna och måla om sonens rum istället
Vad har du för annan 3-hjuling då? Bara allmänt nyfiken.
Har en brio-tridem -06.
Funkar jättebra men jag gillar inte färgerna. Hade helst velat ha en svart men denna är flerfärgad. Får väl duga...
Aha, hur är den att köra?
Den är jättelätt att köra! Det är ju inte svängbart framhjul men den är betydligt lättare en den från b.tema.
Helst skulle jag vilja ha flera vagnar men inser själv att det är onödigt.
Får vänta till nästa bebbe istället
Jag har också en joggingvagn från biltema och är jätte nöjd. Köpte den för att springa med den men använder den även till promenader nu. Så skön att gå med. Sonen älskar att sitta i den. Vi har också regnskydd från Tulsa. Tycker dock ofta att det regnar in på min son - hade kanske varit bättre med ett regnskydd som var "stängd" men men... men regnkläder blir han bara blött i ansiktet.
Jag funderar på att köpa en sittdyna till vagnen - undrar om OTH's eller babytravels funkar?