Redken eller Kerastase?
Ska köpa mig ett nytt schampoo och har läst en massa bra om både Redken och Kerastase. Nu vet jag dock inte vilket av de båda jag ska välja? Vilken hårtyp är du och vilket av de har du?
Ska köpa mig ett nytt schampoo och har läst en massa bra om både Redken och Kerastase. Nu vet jag dock inte vilket av de båda jag ska välja? Vilken hårtyp är du och vilket av de har du?
Har bara testat inpackning från båda och vill också veta vilket som de flesta tycker är bäst!
MajaW: vilken inpackning gillade du bäst?
Ingen som testat Redken eller Kerastase?
Kerastase tycker jag helt klart är bäst.
Jag röstar på kerastase
Jag måste bara berätta.
Jag använde Kerastase för några år sedan och tyckte det var såååå bra.
Så jag unnade mig både schampo och balsam och det gick lös på 450kr
Ja, tänkte jag, men det håller länge och det är bra.
Tji fick jag. Det var i allafall inte lika bra som förut och jag hade
det bara en månad. Sen var det slut
Alltså INTE lika drygt som för några år sedan och jag märkte ingen skillnad
på mitt hår än om jag skulle använt sunsilk.
Har bara provat en inpackning från Kerastase för många år sedan och tyckte den var riktigt dålig!!! Troligtvis finns det bättre inpackningar från K nu!!!
Däremot så har jag testat en massa "salongs-schampon" för att bli av med den gröna missfärgningen av våra koppar-vattenrör!!
Det enda som funkat är Redkens Deep cleansing cream. Ett fantastiskt bra schampo!!
Jag har midjelångt ljusblont hår. Tjockt och mycket hår men ej kraftiga hårstrån. Blir lätt flygigt på vintern. Jag klarar inte av balsam som gör håret tungt eller för slätt och sliskigt.
Har hittat ett leave-in balsam som gör håret kraftigare och starkare och tar bort all ev flygighet!
Graham Webb Silk (-nånting)
Samt ett vanligt balsam från Biolage Detangeling solution. Det reder ut håret på nolltid utan att göra det sliskigt... Biloage schampo är oxå jättebra!!
inte bara Kerastase vs. Redken.... men lite andra tips kanske inte skadar!!
det börjar luta mot Kerastase, fler som vill svara?
Båda märken är mycket bra tycker jag. Själv använder jag Kerastase till vård (shampoo, balsam, hårinpackning) och Redken till styling. Redken är ju snäppet dyrare.. Prova dig fram vettja!
Älskar mitt Redken!!! O tycker de är drygt...
Har provat båda märkena, fast bara i schampoo. Redken tyckte jag var drygare men Kerastase luktade sååå himla gott. Använder även Kadus flitigt, både schampoo och inpackning.
Mitt hår är ganska tjockt och långt och tyvärr ganska torrt periodvis.
Jag använde Redken förut för mitt hår.
Prövade i vintras Kerastase och fastnade direkt!
Helt underbara produkter! Enligt mig mycket bättre än Redken. Vad det gäller mitt hår iaf
Oj, nu vet jag inte vad jag ska välja :) Hade tänkt ringa till en frisör idag och boka tid men jag vet inte vilken, antingen Redken-frisören eller Kerastase-frisören.
Jag tror nog att det lutar mot Kerastase ändå. Har testat Redken i några dagar nu och jag är förvisso nöjd, men var mer nöjd med inp från Kerastase.
Jag har orangea serien från kerastase. underbar!