• time

Molly?

flicknamnet Molly står nu som högst på listan.

Vad tycker ni om det? Stavningen(el. Mollie)?

♥ gravid v. 21 - beräknat 7 dec ♥
  • Svar på tråden Molly?
  • Safireee

Molly är min absoluta favorit bland flicknamn, vi ska döpa vår dotter till det.

• MsKatie

Det finns fortfarande en liten möjlighet att vi får en Molly, trots....

Min sambo påpekade redan för flera månader sedan att "Det är ett hundnamn", vilket jag då inte alls hade någon erfarenhet av, men nu har det visat sig att vi faktist känner 3 (!) hundar som heter Molly... och att min svärmor gjorde ett uttalande utan att känna till våra planer gjorde det inte bättre!

Knepigt bara: jag har ju redan tänkt på henne som "Molly" i 7 månader.

• Hedvig J

Jag tycker det är väldigt sött. Jag jobbar på förskolan och har haft en flicka som heter Molly där väldigt gullig tjej. Hon är 3 år väldigt smart och tuff och trotsig. Hon har alldeles lockigt långt vitt hår en liten prinsessa, men som var tvungen att ha spiderman strunpor. JA det är vad jag tänker på med detta namnet.

• Sysse

Molly är ett jättefint namn,men jag tänker som många andra här, på en hund. min förra hund hette Molly.

Lasten och dygden bor grannar
  • betty

Men om ni verkligen tycker om namnet så tycker jag inte att ni ska bry er om så mycket folk tycker och tänker, när dom sedan ser er prinsessa kommer dom säkert att ändra uppfattning! =)

• Mollan

Molly är ett av de vanligaste hundnamnen i Sverige (enl. Agrias statistik)! Men visst är det fint.

Min 4-åriga dotter berättade en dag om en flicka som går på den andra dagisavdelningen: "Hon heter Molly - ja, hon har faktiskt ett hundnamn! Men hennes bror heter Christoffer."

Men gillar ni det så kalla henne det, för det är faktiskt fint.

• Werty

Min systerdotter heter Molly (hon bor i England), och jag tyckte först det var ett hundnamn! Men nu är det självklart ett "människonamn" - och ett väldigt gulligt ett!

Strunta i vad folk tycker, alla kan alltid relatera namn till olika positiva/negativa saker. Det är ju vad ni relaterar till som är det viktiga!

• Knubbe12

Molly är jättefint och var mitt förstahandsval när vi väntade barn nr 2! Tyvärr vägrade min man...

• LilMe

Jag gillar också Molly jättebra

• Pernilla3

Molly är jättefint. finns med på vår lista. bara för att man döper djur till det betyder det ju inte att det är ett djurnamn. tycker det 'är så tråkigt att läsa att folk skruiver hundnamn, kattnamn på vanliga namn bara för att de eller någon de känner har döpt sitt djur till ett från början hederligt människonamn. Vår katt heter ex Freja och mina föräldrars hund heter Wilma..men jag tycker inte det är djurnamn för det.
    Kör på Molly om ni gillar det!

• Noni11

Vi ska döpa vår dotter till Molly!

• curlysue81

Våran tjej heter Molly och det har vi aldrig ångrat en sekund! Vi fick också höra att det lät som ett hundnamn, men nu är det nog ingen som tänker så. Molly är ett namn som passar på en liten tjej med attityd och det har våran lilla!

• J3NNY

Jag tänker på akvariefiskar..

BlackMOLLY
    SilverMOLLY osv osv..

• Noni11

Jag tror inte man kommer undan med att någon tänker på någonting när det gäller namnet. Hur många gånger har man inte hört: Nej, då tänker jag bara på min gamla lärare, hund mm.
    Jag röstar för Molly!!

• smurfliten

Jag vill också ha en Molly trots att familjens hund hette Molly och levde till 2004!! Jag har alltid tyckt det är ett hundnamn men nu älskar jag det namnet! Vill ha tvillingar som heter Maja och Molly! Tycker det är såå fint! Ska bara försöka övertala maken nu också Fundersam

♥ Spöket Emma 050623 ♥ Två små tjejmyror BF 1/10 ♥
  • sara gerdrup

Jag ÄLSKAR det namnet och får vi en flicka ska hon heta det.
    Jag heter Sara och det är många hundar med det namnet med men det tycker jag kvittar.
    Min farmor hade en hund som hette Sara, haha.
    Vilka andra namn har ni funderat på?

Svar på tråden Molly?