• Fantaci

Pyssla själv till bäbisen?

köpte ett skit fult skötbord som ser både slitet och trist ut. Det ska jag slipa och måla vitt och byta knoppar på, till svarta järn knoppar.

• Fantaci

Åh, vad den här tråden är bra!

• Fantaci

Jag virkar mössor till min bebbe. Nu tänkte jag matcha med ett par vantar i samma färg. Bebisvantarär ju lätta att vikra för man behöver inte hålla på att trixa med tummen. Syr bara en mössa men smalare och längre. Sen tänkte jag göra en lika dan i fleece som man kan lägga inuti så det blir lite varmt också.

• Fantaci

TS: om du kan baserna i virkning så kan du garanterat göra en mössa. Först gör du luftmaskor så långt att det går runt ett bebis huvud. Jag kommer inte ihåg hur många luftmaskor jag gjorde men jag chansade på att bebbens huvud är så stort som ajg gjort. Sen sätter du ihop första luftmaskan med sista och fortsätter som en spiral upp.
    Gör kanske 15-20 rader vanligt sen efter det börjar ta in mössan(den är ju inte helt rak sen helt plötsligt platt uppe på). Då virkar du kanske 2 vanliga och sen hoppar över en. Så tar du in den mer och mer ju längre upp på huvudet du kommer. KLAR!!!

Det går att göra en skärm också, säg till om du vill veta hur man gör så förklarar jag gärna.

• Fantaci

ska lägga in en bild i galleriet på min första mössa till bebisen.

• Fantaci

Hur gör man om ett vanligt påslakan till ett som passar bebin?

• Fantaci

Jag ska göra en lampa till bebisens rum. Lampan har jag köpt på ikea för 19:- en rislampa.
    Sen ska jag köpa någon stämpel(eller om man gör en själv eller rent av bara tar ett runt föremål,typ baksidan av en tjock spritpenna) och köpa färg och dekorera lampan med.
    Min plan är att trycka bilar i 2 olika rader på lampans övre/nedre del. Sen kan man dekorera med pärlor eller olika band som man köper billigt på tygaffärer.

Helst skulle jag vilja göra en lampa till ett tjejrum. Det skulle då bli rosa hjärtan med spetsband på varannan rad. Under lampan kan man göra olika hängen som jag gjort av pärlor.

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?