Inlägg från: mammelimam |Visa alla inlägg
  • mammelimam

Pyssla själv till bäbisen?

Ann Lee skrev 2007-07-23 22:39:15 följande:
    Vi har även köpt en IKEA-spjälsäng som vi tagit bort en långsida på så att bebben kan samsova med oss. Långsidan fäste vi sedan under botten för att sängen skulle bli mer stabil och fick en hylla som förvaringsutrymme på köpet.
    AnnLee: Vilken modell har ni köpt? Jag har också varit inne på att ta bort en långsida på spjälsängen och ha sängen intill vår säng. Har varit inne på IKEAs Gulliver som har en borttagbar sida men de är slutsålda hela tiden.. Men man kanske kan göra så med t ex IKEAs Sniglar också om man kan stabilisera upp dem på ngt sätt?

Vilken rolig tråd! En massa ny inspiration Jag har hittills sytt tvättlappar och mindre handdukar av gamla uppmjukade handdukar. Är nu sugen på att ge mig på ett eget snuggle nest och amningskudde. Hunden har också fått en ny bädd (typ stor kudde)!
  • mammelimam

AnnLee: Vi har bf 29 sept, alltså v 39, men skulle gärna få hem sängen tidigare än v 36. Så man hinner sy grejer till sängen också! Passar det bra med höjden också, Sniglar har två höjdlägen väl? Har du lust o tid att mäta vilken höjd ni fäste den "extra" långsidan på under sängen vore det supersnällt ..!? Annars kan man kanske sätta en bräda upptill där man tagit bort långsidan -så att man får en ram upptill, men inga ribbor på en långsida..?

• mammelimam
    Ann Lee skrev 2007-07-24 14:21:12 följande:
    septembermamma - jag har svarat i din gästbok! Jag är så dålig på att förklara men tror det mesta klarnar när du får se lite foton!
    Tack! Va snällt
  • mammelimam

Annamus skrev 2007-07-28 14:39:49 följande:

Jag har ju små hjärtan i gavlarna på sängen, funderar att måla innuti dem i grått eller beige eller nåt diskret, bara för att göra dem ännu tydligare. Ja bilder finns i mitt galleri.
    Jag var o tittade på bilden - det var en jättefin fondtapet bakom spjälsängen så en nyans som matchar den i gavelhjärtarna?!
  • mammelimam

Catis skrev 2007-08-01 12:12:44 följande:

Jämt när ja gör nåt så är det väldigt spontant. Ingen tanke bakom egentligen. Ja provar mej fram och svär lite. Går de så går de!
    Det är lite av min stil också.. Tänkte dock denna gång att jag skulle göra ett baby-nest enligt INSTRUKTIONEN som det finns länk till i trådens första inlägg.. Men, men, redan innan jag började klippa och sy igår bestämde jag mig för ett antal modifikationer, och som oftast innebär det lite extra pyssel/krångel..! Men jag blev nästan klar igår, måste bara fylla med vadd och skumgummi! Och jag blev rätt nöjd också .

Idag ska jag göra ngn sorts lång kudde, som kan passa till amning, eller annat.
  • mammelimam

LillaMiss Piggy skrev 2007-08-04 10:20:56 följande:

kommer inte in på den sidan...är det bara jag?
    Det ska vara: fagerlunds.net/trean/
    Testa igen
  • mammelimam

Annamus skrev 2007-08-13 16:01:49 följande:

Är det bara jag som försöker få det att bli så billigt som möjlig till bäbisen?
    Jag försöker också pyssla billigt! Idag har jag gett mig in på en enkel modell av omlott-tröja efter eget huvud. Tänkte sy om ett eget färgglatt linne som blivit oanvänt, men biten jag klippte till blev för liten.. suck. Det får bli ngt annat av det i stället.

Är det någon som har ngt enkelt mönster till omlott-tröja?
  • mammelimam

Menar omlott-tröja till bebis alltså

• mammelimam

bennysson skrev 2007-09-05 13:01:27 följande:

Jag har gjort en mobil till bebis som ska hänga över skötbordet :)
    Va fin! Är blommorna av filt?
  • mammelimam

umpan skrev 2007-09-05 18:02:26 följande:

hejsan! jag skulle också vilja pyssla lite till kommande baby. Är det någon som sytt ett babynest?
    Jag har sytt ett babynest och följde i stort instruktionen i länken nedan (som förresten är från första inlägget i den här tråden!).

Jag har inte heller ännu hittat passande madrass till den och tror att jag i stället ska vika en fleecefilt och ha i.

fagerlunds.net/trean/ sedan Bilder och Prylar till bebisen
  • mammelimam

TheMilky skrev 2007-09-08 21:18:03 följande:

Har strösytt på ett jättegulligt bebistäcke nu i flera år, och i veckan här så plockade jag fram det och skulle avsluta.Gissa min förvåning när jag plussar igår morse, nu kommer det alltså komma till användning! :)
    Va roligt, grattis till plusset!!
  • mammelimam

... själv börjar jag närma mig BF och har ett antal oavslutade projekt.. Och nu har mina fingrar börjat domna bort (p g a karpaltunnelsyndromet) , men ska försöka sy lite påslakan och ett badlakan med huva idag i alla fall.

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?