• Catis

Pyssla själv till bäbisen?

Vi har en Hensvik från Ikea och har gjort likadant. Dvs. tagit bort ena långsidan i det högsta läget. Passade som tur var våran säng höjd perfekt. Vi chansade utan att mäta!

• Catis

Jag har sytt: påslakan, örngott, underlakan, en gosig kanin, snuttefilt med "prassel". Och idag knopade jag ihop ett lapptäcke som jag tänkte ha till lekfilt.
    Och ja som aldrig brukar sy annars. Har inte sytt sen man gick i lågstadiet. Grymt roligt!
    Fram för mer ideér!

Vill göra typ fickor som man kan hänga på spjälsängen och ha små prylar i! Fick ideén i en gravid tidning.

• Catis
    brunkulla skrev 2007-07-31 22:35:45 följande:
    Catis - vill gärna höra mer om hur du gjorde snuttefilten, vad använde du till prassen....
    [/citat]

Jag tog nåt ja hittade i pyssel lådan här hemma. Det va typ som papper som man gör smällkarameller av. Va f*n heter de??
    Sucka, jaja hoppas du förstår. Och så tog ja en liten bit papperskasse. En liten bit fleece så de blev mjukt på ett ställe. Samt gamla klädeslappar som sticker ut runt filten. Tyget som filten är gjord av köpte ja på Ikea och heter flodhäst. Grönt med vita flodhästar! Har jag gjort påslakan och örngott utav också.
    Pebblas skrev 2007-08-01 09:51:01 följande:
    [citat]
    Jag vill också gärna höra om snuttefilten och lapptäcket! Jag vill så gärna göra ett lapptäcke, med olika tyger som påminner om något speciellt, så det blir riktigt personligt. Men det är väldigt svårt va? De olika tygbitarna måste vara i samma material?Jag har väldigt lite kunskap om att sy..
    Jag tog olika sorters tyger. Jämt när ja gör nåt så är det väldigt spontant. Ingen tanke bakom egentligen. Ja provar mej fram och svär lite. Går de så går de!
    Tog en grå tunn trikå tröja av mej och min sambos utväxta shorts och ett vitt lakan. Grunden till filten blev en vit fleece filt. Eftersom tyg bitarna inte räckte till en sån stor filt som jag ville ha så blev det bara en "ram" runt fleecen.
    Men har gjort ett "riktigt" lapptäcke till hunden av gamla jeans och en grön fleece filt.
    Kom ju faktiskt på att man kan ju ta kort på det man har gjort. Hehe!
  • Catis

OBS!! Skrytinlägg....

Inhandlade lite små figurer på IKEA igår och gjorde en egen mobil att ha ovanför prinsens säng. Den blev super söt. Lite imponerad av mej själv att lyckas med såna här saker. Är inte duktig på pyssel, men kul att pilla på.

• Catis

Sant... Ska ta lite kort på övriga saker ja gjort med. Återkommer strax!

• Catis

Så nu är de klart! Bilderna finns i mitt galleri.
    Har tyvärr ingen bild på golvfilten som ja gjort då den är i tvättmaskinen. Men jag kan kan fixa de senare!
    Till påslakanet har ja gjort örngott och fyra stycken underlakan. Men dom har ja inte tagit kort på :P

MERlight skrev 2007-08-16 14:18:21 följande:
    Men hallå din lilla skrytis, du har ju ingen bild i galleriet! Hur ska vi då kunna berömma och göra likadant?!
  • Catis

Tack! 3D UL va de häftigaste jag vart med om. Förutom att höra hjärtslagen. Men det fick man ju också :P

Smådjuren är inköpta på Ikea. Även tyget till påslakanet och snutten. Flodhäst tyget finns som klart påslakan på Ikea och heter flodhäst. Men ja blev så less då de va slut på påslakanet att ja gick på textil avdelningen och köpte eget tyg. Blev vit "baksida" på "mitt" påslakan.
    Prassel snuttar kostar runt 200 kr. Kruxet med "min" snutte är att den inte går att tvätta... så det är bara att hoppas på att det inte blir en favorit :P

MERlight skrev 2007-08-16 15:19:38 följande:
    Va fint!!! Sån där prasselgrej ska jag också göra, har sett att de finns att köpa men de är ju snor dyra! Hade du hittat små djuren till mobilen på ikea?Och vad söt grodan är!!! Visst var det häftigt med 3D/4D ultraljud!
Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?