Inlägg från: skogsmor |Visa alla inlägg
  • skogsmor

Pyssla själv till bäbisen?

rolig tråd. är ännu inte gravid men jag älskar att pyssla o man kan ju alltid börja sy innan, kul presenter man kan göra oxå istället för att köpa.

• skogsmor
    JagOchHan skrev 2007-07-26 07:36:04 följande:
    Är på jakt efter tyger till att sy skötväska , och åkpåse själv oxå.Lakan osv ska oxå sys,
    Hur hade du tänkt sy skötväska? har du någon bra beskrivning?
    Lycka till med sista tiden av graviditeten.
  • skogsmor
    JagOchHan skrev 2007-07-26 13:25:02 följande:
    skogsmor skrev 2007-07-26 11:09:04 följande:Beskrivning har jag ingen. Fixar mönster efter skallen Blir nog en 40X10 (15 cm)Dvs nästan fyrkantig väska.Har eller haft att sy i något vaxliknande tyg. Med en massa fack inne. Nåt fack eller så på utsidan. Ska sätta mig ikväll och måla mönster. Kanske jag då kan beskriva lite bättre.
    tack fick en bra beskrivning från länk nummer två från Madge. Men tack ändå. Lycka till.
  • skogsmor

Funderar på att göra ett lapptäcke som jag kan använda som filt och skall då sätta fleecetyg på baksidan, den blir då mjuk mot bebisen och så synd lapptekningen för alla andra.

• skogsmor

puffar för en bra o rolig tråd

• skogsmor
    Jolly1978 skrev 2007-08-09 19:19:26 följande:
    Jag köpte små gosedjur i nyckelringar som jag tänkt göra en mobil av eller möjligtvis en sån där vagngrej.
    Har tänkt på samma ide ett tag faktiskt, varför bara göra mobil eller till vagnen, när det blir dax för mig att på allvar pyssla till bebis (e ej gravid ännu) så kommer jag göra båda två.
  • skogsmor
    SofiaM skrev 2007-08-11 18:53:12 följande:
    [citat]
    Nu har jag inte lusläst hela tråden, någon som sytt en egen amningskudde och har ett bra mönster samt förslag på bra stoppning?

Har inget mönster och har själv inte sytt någon amningskudde men jag har ett tips på fyllning iallafall.
    Sånda där små frigolitkulor som är i sackosäckar. Finns att köpa på hobbyaffärer och på silvan, kanske ev även andra affärer liknande silvan.
    Tänkte själv sy en när jag blir gravid.
  • skogsmor
    calcaneus skrev 2007-08-12 18:33:46 följande:
    Bärsjal är en till sådan där sak som jag undrar om jag kommer använda. Det ser ju hur mysigt ut som helst med folk som bär i sjal, men jag känner ingen som burit så själv. (Så klart eftersom jag aldrig har pratat om barn med folk tidigere) Jag har en kompis som erbjöd mig att låna, och det verkar ju kanon, då kan jag känna efter själv. Enda nackdelen är ju att det är nu jag är pigg och ledig (30 v på tisdag, semester och sedan hp nästan direkt.)Jag tycker det låter listigt med lång kudde, skall tänka på det. Äntligen kan man konstruera behov för alla coola tryckta tyger man bara tittat på tidigare. Jag jobbar i Borås, och där finns det tyger...
    En Boråsbo hihi kan man kanske få lite tips på bra tygaffärer. Bor typ i lerum så jag har inte jätte lång till borås men ändå inte så man är dit så ofta.
    Tacksam för svar.
Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?