kanili skrev 2007-08-13 19:37:13 följande:
Den var verkligen smart och väldigt fin Tallbarr! Ska försöka komma ihåg detta när det blir dags (lååångt kvar ännu)...
Tack
Jag har tänkt göra fler roliga saker att hänga på snöret. Det är ju busenkelt att byta så bebisen får lite variation. Vem vill titta på samma sak dag ut och dag in?
Enklast är ju om man hittar små leksaker som känns bebissäkra. Annars är det nog busenkelt att sy "filurer" själv. Bara att rita en form på bakplåtspapper. Lägga på dubbelvikt tyg (räta mot räta) och sy runt innan man klipper ut - lite som man syr kalikådjur. Klippa, vända, fylla med vadd och sy igen. Klart.
Jag sydde ett mjukdjur efter min lillasysters barndomsteckning på det sättet. Men jag har inget brodergarn så djuret (mostermonstret som vi kallar det

) är utan ögon och mun än så länge. Det enda jag inte är riktigt nöjd med är djurets "fötter" som är rätt små och blev ännu mindre än på bilden. Så man får nog ta i lite med formerna för att det ska se bra ut när mjukisen stoppats...
emzemz skrev 2007-08-13 20:19:11 följande:
Har inte läst hela tråden pga att jag är lat idag Är det någon som har tipsat om att göra en egen mobil att hänga ovanför bebisen säng? Några små söta nallar eller vad man nu har, kanske en liten spegel också
Det finns tydligen en "mobilring" på Panduro som man kan använda för upphängning. Annars kan man nog göra ett kors av blompinnar som man kan måla i en fin färg.
Mer har jag inte koll på - har inte gjort nån mobil (än?).