Inlägg från: MERlight |Visa alla inlägg
  • MERlight

Pyssla själv till bäbisen?

SKit, jag som precis slängde (i helgen) upphängnings grejerna till dusch draperiet. Jag hade ju kunnat använda dem till sån där fin vagnsleksak som tallbarr gjort
    Men men, det kanske inte är så dyrt att köpa nya upphängningar?

Blir ju som sagt lite roligare om man kan byta ut leksakerna ibland!

• MERlight

Man kan också få hjälp på en garn affär. Jag började sticka förra våren. Hade inte stickat sen syslöjden på högstadiet och nu är jag 32 år så jag mindes inte så mycket. Stickade ett antal strumpor (på nätet finns massor med hjälp och bilder så att man kan kolla upp förkortningar från mönstren, ja menar vad är en ödhpt liksom?) och det gick jätte bra! Nu har jag också stickat en kofta till bebisen som blev jätte fin!

• MERlight

Oj, vilka fina grejer Inna har gjort!!! Går det att lägga upp användare som favoriter så att man inte tappar bort?!

• MERlight

Inna H, har du nåt mönster på de söta mössorna som du gjort?

• MERlight

Inna H, perfekt!!! Super tack för mönstren!!! Baby Cool, verkar vara en bok värd att köpa

• MERlight

Nu vill jag bli sjukskriven men lite lagoma krämpor så att jag har tid att pyssla
    Det här var ju en guld tråd!!!!

• MERlight
    Catis skrev 2007-08-16 13:20:40 följande:
    OBS!! Skrytinlägg....Inhandlade lite små figurer på IKEA igår och gjorde en egen mobil att ha ovanför prinsens säng. Den blev super söt. Lite imponerad av mej själv att lyckas med såna här saker. Är inte duktig på pyssel, men kul att pilla på.
    Men hallå din lilla skrytis, du har ju ingen bild i galleriet! Hur ska vi då kunna berömma och göra likadant?!
  • MERlight

Ja, att anpassa mönster är inget problem för mig. Men det är ju lättare att ha en grund än att göra det helt från början. En inspirationsbok är ju egentligen det man behöver, för sy det är faktiskt nåt som jag är riktigt bra på. Har sytt mycket balklänningar och andra kläder.
    Men jag är inte så kreativ tyvärr.

Inna H skrev 2007-08-16 14:34:34 följande:

Det råder det visserligen delade meningar om. Vissa är jättenöjda med boken medan andra inte alls tycker att den är värd pengarna. Den fungerar, i mitt tycke, bättre som inspiration än som sömnads-instruktionsbok. Mönsterstorlekarna ärför övrigt gigantiska. Det man syr i 50-56 ser mer ut att passa 62, och så vidare ... men sådant går ju att ordna ... t.ex. om man redan har en bäbis att mäta på eller åtminstone andra plagg att jämföra med ...
  • MERlight

Strumpstickor är sådana där stickor som är lite kortare, också använder man flera åt gången alltså inte bara 2.

• MERlight

Va fint!!! Sån där prasselgrej ska jag också göra, har sett att de finns att köpa men de är ju snor dyra! Hade du hittat små djuren till mobilen på ikea?

Och vad söt grodan är!!! Visst var det häftigt med 3D/4D ultraljud!

Catis skrev 2007-08-16 14:50:46 följande:
    Så nu är de klart! Bilderna finns i mitt galleri. Har tyvärr ingen bild på golvfilten som ja gjort då den är i tvättmaskinen. Men jag kan kan fixa de senare!Till påslakanet har ja gjort örngott och fyra stycken underlakan. Men dom har ja inte tagit kort på :P
Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?