Pyssla själv till bäbisen?
Har nu läst igenom hela tråden och jag älskar den! Är ej ännu gravid, men förhoppningsvis snart, men har börjat boa ändå. Lägger in mina projekt. OBS! det blir långt!
Här är några av mina projekt;
*Slipa och mörkbetsa spjälsängen (slipar för hand nu, skittrist, måste låna slipmaskin).
*Bygga ett skötbord som också ska mörkbetsas. Det blir som en hylla som sitter uppe med lister under samt konsoller för betongvägg. Under bygger jag hyllor för förvaring och hänger ett fint draperi för.
*Måla barnkammaren (blir samma färgkomb. som i vardagsrummet).
*Köpa förfaringskorgar och sy innertyg.
*Sy innertyg till babykorgen. Ev. att jag spraymålar korgen också.
*Sy spjälskydd. (Ska även sy ett till min sons (6,5 år) säng, för det är så höga vassa kanter på som han gör illa sig på, men det blir ett plattare med annorlunda knyt.
*Sy sängkläder till spjälis & korg av gamla sängkläder. Ev brodera namn och födelsedatum på.
*Sy sänghimmel att ha ovanför spjälis.
*Sy liten nalle att hänga i vagnen.
*Sy små hjärtan att hänga i fönstret i barnkammaren, kan hända att jag tovar hjärtan istället.
*Sy tvättlappar och små handukar av avlagda, då de är mjukare än nya. Ev. brodera små hjärtan i hörnen.
*Sy golvtäcke i lappteknik med roliga saker att upptäcka för bebis.
*Sy amningskudde.
*Sy babyfiltar av flanell med fina kantband runt. Ev. brodera ngt på.
*Sy förvaringsficka att hänga på spjälis till nappar & dyl.
*Sy en mjukis-kanin.
*Ev. sy en enkel klänning till bebbe.
*Göra 2 mobiler, en till sängen, en till skötbordet.
Tror jag fått med allt nu, lägger in bilder när det är klart.
Tips jag gärna tar emot är mönster till enkla barnkläder, mammakläder och gosedjur (har sett den med kaninen), samt brodyrmönster. (gratismönster)
Är inte så duktig på att brodera, kan bara kedjestygn och korsstygn och min symaskin är så gammal så det går ej att lägga in brodyrprogram.
Är det svårt att lära sig nya tekniker? Finns det ngn. "kurs" på nätet? Vill gärna lära mig sticka också.