Inlägg från: Fiansess |Visa alla inlägg
  • Fiansess

Pyssla själv till bäbisen?

Annamus skrev 2007-08-16 13:45:07 följande:
    Nu har jag sytt min första Mei Tai. Den här dagen har varit ett enda racklande med maskinen och uscha så det ser ut med grå tråd på vitt, alla småfel syns ju. Men jag ska färga den mörkgrå eller svart tror jag. Ska bara försöka prova den på något sätt först. Jag har ju magen i vägen och ingen bäbis eller småbarn att prova på. Har iofs en 5-åring... hehe. Nä kanske inte... Här är den iaf. : www.familjeliv.se/krypin/annamus/gallery/phpi...
    Bra jobbat! Jag har med tänkt och sy en sådan senare. Vad använde du för tyg? Måste ju vara stadigt..
    Jag är ingen hejare på o sy verkligen men det ska bli ku med lite små-grejer o göra. Kan inte börja förn efter flytten om 1½ månad. Maskinen är nerpackad
  • Fiansess
    Annamus skrev 2007-08-16 14:53:11 följande:
    Nej det är inte canvas, som sagt var är det vävt som jeans. Liksom inte rutor utan snett... haha, nån som förstår?
    *kollar in mina jeans* hmm ja jag förstår nog haha.
    Ja vi fårse vad jag gör sen. Ska bli kul. Hoppas denna tråden stannar kvar några månader :).
  • Fiansess

Annamus: Var hittade du sybeskrivning till din MeiTai?
    Trodde jag hade sparat det på datorn men nu när jag kollade så hade jag visst inte det. Hade bara sparat beskrivning till bärsjal och meitai:en verkar inte lika varm sommartid..

• Fiansess
    Lallan skrev 2007-08-17 12:29:19 följande:
    Jag köpte 2 meter (så långt som axelbanden skulle vara) och det räckte gott och väl. Köpte 40 cm av ett annat tyg också för att ha på framsidan. Jag köpte tyget Lenda på IKEA för 39 kr metern så den blev inte direkt dyr!Sydde en åt en kompis helgen efter och då gick det på en kväll att sy! (bortse från bakgrunden, kan inte ha soffdynorna i soffan för då ramlar minstingen över ryggstödet när han klättrar och så agerar vardagsrummet torkrum åt tvätten)
    Åh vad fin den blev! Och verkligen billig oxå! Jag ska nog ta mej till Ikea ngn dag så jag oxå kan börja sy. där kan man ju verkligen fynda söta tyger med!
    Sydde du bara med tyg då? Ingen vaddering?
    Vid vilken ålder kan bebisen sitta i de tro?
  • Fiansess

Annamus: det verkar vara en bra och enkel beskrivning som till och med jag ska kunna klara av.
    Men som sagt. Symaskinen är nerpackad så det får vänta tills efter flytten..
    Har du vadderat den någonting?
    Alltid kul o höra om olika som gjort den :).

• Fiansess

Annlee: Vad sägs om knappar eller små knytband? Knappar borde visserligen funka bättre när de börjar dra i allt :).

Pattisza:Jag håller med de andra. Jättefina grejer! Och jag skulle också vilja fjäska till mej en beskrivning på dom .

• Fiansess
    JagOchHan skrev 2007-08-19 09:39:40 följande:
    Så nu finns det bilder i galleriet oxå. På åkpåse och nysydda panellängder
    Den var verkligen jättefin! Blir så avis. ag vill med sätta igång o sy nu :).
    Har du ngt mönster eller så till åkpåsen?
  • Fiansess
    JagOchHan skrev 2007-08-19 16:24:15 följande:
    Nää jag har ju inte det. Har gått efter huvudet och ritat som jag har känt har vart passande
    Okej. Ska väl kanske inte vara så jättesvårt. Bara att kolla på en gammal ju :). Hade du flis invändigt och tyg utanpå?
    Ska minsann ge mej på det sen haha.
  • Fiansess
    Viktoria1 skrev 2007-09-09 20:43:30 följande:
    någon som gjort nån fin taklampa till barnrum själv? Vill ha någon färgglad, kan köpa en också såklart men vore kul att göra själv, kanske med pärlor?
    Jag har inte gjort ngn än men har tänkt att köpa en rislampa som jag färgar om och sen sätter på lite olika pärlor/stenar så det skimrar lite. Enkelt och billigt :).
  • Fiansess
    Paris2006 skrev 2007-09-13 17:33:00 följande:
    Är det någon här som har mönster till såna där dregel-bandanas eller lappar eller vad de nu heter
    Mönster har jag inga men varför inte bara rita ett eget med lagom storlek? Det ska jag själv göra när min symaskin blir uppackad :).
  • Fiansess
    vilda83 skrev 2007-09-25 09:23:36 följande:
    jag har pysslat lite...sytt e ammningskudde, och en liten "sittkudde" gjort en egen babymobil, och egen leksak att hänga i vagnen...Bilder finns i galleriet!!jag gick in och beställde namnband nu!! =) som ska pryda mina verk!!! =)Har även gjort bodysar med tryck..bilder kommer! ;)såå kul att pyssla!
    Hej! Vad fina dina grejer var! Själv har jag inte kommit igång än. Samlar på mej mönster och annat tills vidare =).
    Har du ngt mönster till dina bodys? Hade varit kul o prova o sy det.
  • Fiansess
    skorpiona skrev 2007-09-26 18:01:19 följande:
    Hej allihop! Mycket fina saker ni gjort, som jag fått en massa idéer från... Tog lite tid att läsa igenom tråden bara =)Har inte börjat pyssla till bebis än, men har en massa tankar iaf. Ska sy en åkpåse, lakanset och fleecefiltar har jag tänkt. Tänkte ta ett gammalt duntäcke som innehåll i åkpåsen och så fodra med fleece och nåt snyggt kraftigare tyg på utsidan. Ska få bebis i slutet av november, så det gäller att hålla värmen under vintern...! Har sett en bild på en påse som jag ska försöka härma...Och så ska jag köpa spjälsäng och skötbord i serien Sniglar på IKEA, som jag ska måla vitt! Mycket billigare än att köpa vitmålat! Såg en bild i en tidning där de målat skötbordet sniglar i vitt, och sedan lagt vit mosaik på hyllan under, det vill jag också göra! Nån som vet var man köper mosaik billigast? På panduro blir det ju ganska dyrt...
    Kolla på de billiga byggvaruhusen. Där det även finns kakel osv.
    Låter jättesnyggt! Jag ska med köpa sniglar men jag tror jag ska betsa sängen iaf. Skötbordet funderar jag på att ha som det är med ett snyggt draperi. Vi ska nämligen göra om badrummet och ha ljus inredning då. Men vi får se. Jag har inte heller börjat pyssla än. Vi är mitt uppe i en flytt och sen ska jag få en alldeles egen syhörna =).
Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?