Pyssla själv till bäbisen?
Kanske tipsats om redan, men sovpåse typ grobag kan jag verkligen rekommendera att sy själv. Jag har sytt flera stycken och min dotter använder det fortfarande hon är 2 år nu.
Se mitt galleri, starka bilder.
Kanske tipsats om redan, men sovpåse typ grobag kan jag verkligen rekommendera att sy själv. Jag har sytt flera stycken och min dotter använder det fortfarande hon är 2 år nu.
Se mitt galleri, starka bilder.
Vet inte om det finns något riktigt mönster men man kan rita ganska bra på frihand. Man får mäta efter någon tröja eller liknande. En billig fleecefilt är jättebra att börja med. Man behöver bara klippa 3 delar, ett bakstycke och två framstycken. Dragkedja är inte så svårt som det ser ut och det absolut mest praktiska i det här fallet tycker jag. Det gör inget om det inte blir snyggt. Gå till en riktig tygaffär så kan de rekommendera dragkedja och visa.
lite tips på saker man kan sy.
www.sleepingbaby.net/jan/Baby/sleepsack.html
Här är en tråd med sömnadsglada människor som syr alldeles fantastiskt fina saker. Kanske någon där som sytt sovpåse och har mönster.
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22566330.html
Jysk har hyfsat billig stoppning tror jag.
Ett tips på sömnadspyssel är att sy en grobag, sovpåse. Jag har sytt till min dotter och hon använder det fortfarande, hon är 2 nu. Väldigt praktiskt.
Fotografera gärna era alster så att vi andra kan inspireras och inspirera.
Stoppning, jysk kanske?