Inlägg från: JagOchHan |Visa alla inlägg
  • JagOchHan

Pyssla själv till bäbisen?

härligt tråd. Själv håller jag på som bäst här hemma. Ska sy ett duntäcke till knotten både till säng och vagn tror jag. Får ett december barn och man vet aldrig hur kallt det blir.

Är på jakt efter tyger till att sy skötväska , och åkpåse själv oxå.Lakan osv ska oxå sys, Bäst att passa på när man har tid för pysslandet och inte är allt för stor

Underbar tråd som sagt. Kommer nog komma in titt som tätt och kolla och kommentera.

• JagOchHan
    skogsmor skrev 2007-07-26 11:09:04 följande:
    Hur hade du tänkt sy skötväska? har du någon bra beskrivning?Lycka till med sista tiden av graviditeten.
    Beskrivning har jag ingen. Fixar mönster efter skallen
    Blir nog en 40X10 (15 cm)Dvs nästan fyrkantig väska.Har eller haft att sy i något vaxliknande tyg. Med en massa fack inne. Nåt fack eller så på utsidan. Ska sätta mig ikväll och måla mönster. Kanske jag då kan beskriva lite bättre.
  • JagOchHan

Lilla Ior skrev 2007-08-13 09:23:52 följande:

Någon här som vet om det är någon skillnad mellan olika sovtäcken eller om det enbart är storleken? eller om det finns någon särkskilt anledning varför man bör välja babytäcke?Funderar annars på att klippa itu ett större täcke för att göra flera små istället. Kanske någon som vet var man kan få tag på skumgummi eller liknande som kan göras till madrass?? Tänkte nämligen ha det till en korg vi har!
    Ska själv ha skumgummi till en bokhörna som skall in i knottens rum. Fick tipset om Bauhause eller om det var hornbach. Dom skulle visst vara väldigt billiga och man kan skära till exakt den biten som man själv vill ha
  • JagOchHan

Sitter och läser inläggen här så fort det kommer nåt Tror jag är beroende av pysslandet inför bebis nu.
    Sitter själv och har syt klart åkpåsen, Blev så nöjd.
    Gårdagen bestod av att börja med ett duntäcke till spjälsängen. Hoppas det blir lika bra som tanken

• JagOchHan

Så nu finns det bilder i galleriet oxå. På åkpåse och nysydda panellängder

• JagOchHan
    Annamus skrev 2007-08-19 10:41:08 följande:
    [citat]
    Jagochan: Så himla läckert det blev! Har du sytt åkpåsen från ingenting eller är det en äldre påse du klätt om?

Det är en åkpåse som jag sytt från ingenting. Suttit och fillelurat på hur man kan göra den osv. Inget direkt mönster att gå efter utan ritat ner vad som känts bra. Och den blev riktigt fin får jag säga

Tack alla som vart inne och gett komplimanger
  • JagOchHan
    babyfia skrev 2007-08-19 15:15:55 följande:
    Den var verkligen jättefin! Blir så avis. ag vill med sätta igång o sy nu :).Har du ngt mönster eller så till åkpåsen?
    Nää jag har ju inte det. Har gått efter huvudet och ritat som jag har känt har vart passande
  • JagOchHan
    babyfia skrev 2007-08-19 16:26:30 följande:
    Okej. Ska väl kanske inte vara så jättesvårt. Bara att kolla på en gammal ju :). Hade du flis invändigt och tyg utanpå? Ska minsann ge mej på det sen haha.
    Jag har kört med fleece in mot kroppen och vanligt typ utanpå. MEN imellan kommer hemligheten

Det är en dunåkpåse
    Extra värme - extra gos
  • JagOchHan

Mimmi71 det var ju skit fint. Vi hade tankar på att fixa skötbordet så som du gjort. MEN vi hade ju ingen gammal byrå till övers Blev aningens dyrt då..
    Men nu ser jag att mina tankar på det hade funkat.

• JagOchHan

annamus - jag tyckte blöjan såg toppen bra ut. Skit mysigt tyg. Sen det som du kände dig missnöjd med såg jag inte alls på fotot. MEN det är ju jag det

Jätte jätte fin enligt mig iallefall.
    Hos mig pågår inget bebis pysslande idag. Har målat om storarummet (en del iallefall) och var dö trött efter det, vaknade för 20 minuter sedan av att jag visst tagit mig en tupplur på soffan

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?