Pyssla själv till bäbisen?
Fleeceblöjor??? Förklara? Visa?
Fleeceblöjor??? Förklara? Visa?
Läste här i en annan tråd att många mammor tycker att amningskudden var deras sämsta köp till babyn, att det liksom inte var nåt som funkade. Då är det ju perfekt om man kan sy en billigt så man slipper må dåligt över den pengen, skulle det inte funka.
Men angående bärsjalar: Är det någons om vet hur trikåtyget ska vara om man ska sy en egen? Jag hittade på second hand men köpte inte, har aldrig känt på en trikåsjal hur det tyget är liksom?
msister: Jag har inte målat min ännu men jag har köpt vanlig pensel och färg i alla fall, det fanns ju på spray, men attans så dyrt för så lite, då finns det fina spjälsängar som kostar nästan så faktiskt. jag vet inte hur jag ska hänga upp... har inte tänkt på det. Men ska då låna hobbyrummet här i hyreshuset och måla där så jag slipper ha det i lägenheten.
Bra tips med skruvarna! Jag ska nog måla min halvt ihopsatt, då jag inbillar mig att den itne kommer att behöva gå igenom mer än ett barn och efter det soptippen, så det gör inget att jag målar över lite skarvar. Plus att gubben behövde skruva ihop den lite rejälare än med de skruvar som ingick. Den har trots allt stått sedan mosters sista, och det lär vara omkring 12 år i alla fall... så den får pensioneras sen.
Är det bara jag som försöker få det att bli så billigt som möjlig till bäbisen? Låter som om folk köper in en del rätt dyra specialgrejjer till sitt pyssel. Blir det inte dyrt? Eller är det inte poängen? Nä klart jag pysslar för att det är skojjigt mest, men även för att hålla babybudgeten i schack lite... Ujjuj, besiktade bilen idag och det blev dyrt på verkstan. Där rök illusionen om ny vagn, tur jag har fått en begagnad som jag fixat till så gott det gick. Det enda kruxet är dock att den inte går in i bilen. Men det är där bärsjalarna kommer in. Jag vill verkligen sy mig en Mei Tai, hoppas jag får tid och lust och allt det dära... :)
Tallbarr: Jo det låter definitivt som att den madrassen kommer till god användning! *flinar* jag tog en som vi hade hemma som har klippts i när sonen skulle ha växasängen (som dog sen), så jag har åxå mycket spill. Bra med tips på badbalja och klossar helt klart!
Men jag tänkte att åh så mycket billigare om jag syr bäbisens sängkläder, i nåt läckert barntyg. Men USHA vad sånna kostar. Jag har sytt ett kitt, enkelt av gamla sängkläder, men hade viljat haft nåt kuligare. Ah, ja, det kommer väl.
Jag ska och hämta skötbordet ikväll och förhoppningsvis få gubben att kasta ut badkaret redan ikväll. Men dynan måste kläs om... någon som har nåt tips? Det är en vanlig skumgummimadrass och bordet är ett äldre elfa... Vad ska man ha för tyg? Eller vaxduk?
Jag köpte vaxduk på jysk, ett mönster som hette flora, vitt med svart och gråbeige stora blommor på. Det var inte traditionellt slätt, men ändå inte det där som ser ut som tyg. Det kommer nog att bli bra. Men vad tror ni om att jag tänker sy sömmarna på utsidan av "tyget" liksom, alltså som lägga i dynan och sy ihop sen?
Inna H: Vilka fantastiskt fina grejjer du har gjort! Oj så inspirerad jag blev nu! Måste på bibblan och leta böcker åxå. Man kan ju så lätt sy om sina egna gamla grejjer ju... Nu finurlar jag över mobil åxå, har inte hittat nåt sådär som känns personligt och mysigt för just oss.
Ceciliam77: länken funkade inte!
Nåja, nu har jag sytt mitt överdrag i alla fall, men får inte gubben att ta bort badkaret! Någonting om att jag är gravid och inte får hjälpa till att lyfta... *muttrar* Nåja, ska snart ta en bild på skötbordet med nya dynan i alla fall, även om det inte blir i rätt omgivning. Men jag e sugen på nåt att sätta på kaklet åxå, och kanske en mobil av något slag dessutom. Men vad, vojvoj...