• Annamus

Pyssla själv till bäbisen?

Kaldorei: De flesta Mei Tais har inte spännen alls, det räknas ju som en bärsjal av en del i alla fall. Den jag sytt har ca 170 cm långa axelband, även om mönstret jag följde sade 190 cm. Midjebältet har jag mätt så jag precis kan knyta det när jag satt det två varv. Med lite extra för gubben är lite bredare än jag.

• Annamus

Oj! Nej det var svinenkelt att sy den modellen jag gjorde i alla fall!!! Men vill man ändå ha en snygg och läcker Mei Tai sydd av ett proffs och slippa gorma alls med maskinen så skulle jag då köpa en av Idizen! Det var inte dyrt ens!

• Annamus

Jag har sytt min efter den här beskrivningen: www.umedalen.ac/ba2020/sybeskrivning.html  men med lite egna modifikationer, tyckte 190 cm på axelbanden blev lite väl mycket tex, och gjorde den litegranna bredare i själva plattan åxå. har sett på många andra ställen och jämfört mått, de ligger allt mellan 30 och 50 tycker jag det verkar, men då jag ska ha min till bäbis så ska den ju inte vara så stor.

• Annamus

Babyfia: Nej jag har inte vadderat någonting, men tänker nog prova det på nästa (jo för man måste prova igen).

Pattisza: Ja en sovpåse vill jag åxå sy, men hittar ingen bra beskrivning på internet, samt vet ingetning om hur man syr dragkedjor. Dina var jättefina i alla fall liksom allting i ditt galleri. Fantastiskt fina grejjer!

• Annamus

Kunde inte sova inatt så jag finurlade fram att jag hade ett par gravidbyxor som var för stora för mig, som jag kunde klippa i utan dåligt samvete och sy av till barnen. Det första paret byxor blev till 5-åringen, men de kanske får vara med här i tråden ändå:

http://www.familjeliv.se/krypin/annamus/gallery/phpwhlvg3.jpg

Det ligger ett par likadana i minivariant klara som ska sys efter jag varit på stan på loppisen... Vad tycks?

• Annamus

Ja Muminlina, jag kan inte hjälpa dig med vadderingen dära ännu, men jag har varit och köpt en massa tyg idag och både fleece och vadd och liggunderlag, second hand och halva priset på sommarrean på Olssons tyger.Så det blir en Mei Tai till, då med vadderat åtminstone i midjebandet och självaste "kroppen". Men jag har inte bestämt vilken vaddering jag ska prova ännu liksom... Men fick tag i ett mörkt vinrött tyg, liknande canvas, i bomull med lite polyester i. Till det hittade jag en vacker stuv med mönster som gick i samma vinröda, som jag ska sy i panelen mitt fram. Men sydde som sagt var byxor till sonen och det ska bli till bäbis med, har köpt lite muddväv i brunt och i grått, och en jeanskjol av tunnare modell för en tia på second hand. Så nån av barnen kan bli stolta ägare till ett par mudd-jeans inom kort. Har dessutom inhandlat en bit blåmönstrat fleecetyg och en vit fleecefilt, så ska prova mig på en sovpåsa med tror jag. Men tordes inte köpa nåon dragkedja innan jag mätt och så...

• Annamus

Aaaaw! Så himla läcker den blev!!! Kan man ha den där helt utan någonting över eller innuti? Jag vill ha mönstret! nu är jag igång, får se hur länge det räcker dock!

• Annamus

Åh Mirka vad fin den blev! Själv hade jag turen att fynda en fin tygmobil för en tia på loppisen idag. Vet inte om jag ska använda den eller inte, det är roligare att göra själv ju! ;)

• Annamus

Mamma till tre kottar: Jo det var din blöja jag menade! så himla fin! Men varför blev den större än du tänkt dig? Tänkte bara så man vet hur man ska kunna undvika det liksom... Jag har köpt några begagnade blöjor så kanske man kan kika på dem åxå och mäta och grejja. Ja det finns ingen hejd på vad man kan hitta på liksom!

• Annamus

Mamma till tre kottar: Är det en separat blöjbyxa och en innuti eller+ Jag förstod inte riktigt mönstret...

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?