• Förhoppningar

Haglöfs bärstol?

Haglöfs bärstol - är den något att ha?
    Surfar runt och tittar på begagnat. Hittar flest Haglöfs. Även en Tougt Traveller. Ett märke jag aldrig dett förut.

Vad ska man välja för bärstol?

Jag är INTE intresserad av tips och råd om bärselar och bärsjalar.

• Svar på tråden Haglöfs bärstol?
  • FinaLina

Vi har en haglöfs och är jättenöjda med den, men se till så att det finns ett bra avlastningsbälte runt höften på den, vilket det tyvärr inte finns på alla...

• tjej mamman

Vi har en från babyproffsen som har varit jättebra.Den har soltak och regnskydd som ingick i priset.

• Förhoppningar

Åh, tack för det tipset. Det tog jag nästan för givet att det fanns på alla. Utan det blir det ju onödigt tungt att bära.

• Förhoppningar

Tjej mamman; vad fick ni ge för er bärstol?

• tjej mamman

Jag tror att vi gav ca1200 men det är ju några år sedan.Den har också avlasnings bälte runt höften med snabb koppling.

• Förhoppningar

Något annat jag bör tänka på när jag shoppar? Sol och regnskydd är ju av intresse. Men funderar på om det är ett måste - som höftbältet är ett måste.

• wellah

har en gammal en, dottern gillar åka i den men inte är den skön inte, då var bärselarna jag haft skönare, fast dom kostade ju multum å haglöfsarn var gratis.... och bär i den gör vi bara då vi ska fiska.

• Miss Lau

Vi har en Haglöfs och tycker att den är sådär. Helt ok och priset är bra, men vi har sett modeller som verkar betydligt bättre än vår. Så med facit i hand hade vi nog satsat på en lite dyrare modell.

• Förhoppningar

valmar; vad är det ni är missnöjda med/saknar, med er haglöfs?

• Miss Lau
    Förhoppningar skrev 2007-07-23 20:01:38 följande:
    valmar; vad är det ni är missnöjda med/saknar, med er haglöfs?
    Främst så tyckte vi inte att höftbältet var bra (riktigt dåligt tom), och axelremmarna var inte heller speciellt sköna. Barnet satt ok men har suttit ännu bättre i andra stolar vi sett. Ett tips är att titta på tex Vaudes de verkar bra.
  • Morrizz

Hejsan, vi köpte den här bärstolen för ett tag sen, har haft med den på våra resor och använt den hemma i köket medan jag diskat ...som sagt användbar i alla sammanhäng.
    Tycker den är fin och enkel och dottern sitter bekvämt i den (sen hon var 10 månader gammal).

www.bisonoutdoor.se/product.php

• arasall

Vi planerar köpa bärstol och har sprungit runt och provat haglöfs, McKinley, Everest etc. Tycker att den som verkar skönast ur bärsystemsynpunkt verkar vara Vaude. Har bara provat Swing, men den satt väsentligt mycket bättre på ryggen än de övriga, så den ska vi köpa. De andra kändes bångstyrigare och vingligare, medan Vaudes Swing kändes lätt (2.3 kg) och ergonomisk. Kostade ca 1400 på Naturkompaniet. Har ej provat deras andra modeller - de kanske är bra de med. Tror de är lite tyngre men har lite mer finesser och är dyrare.
    Lycka till!

• Morrizz

Den modellen vi har heter Vaude jolly light och väger 2,7 kg och den känns väldigt lätt att ha på sig...en klar fördel om man sen ska ha ett barn i den som väger X antal kg

• Förhoppningar

Så! Nu har jag bestämt mig. Det blir en Tough Traveller. En sådan här;
    www.toughtraveler.com/cat3.asp

Har hittat en begagnad till ett fint pris. Ska hämta den imorgon. Är så nöjd med mitt val!

Svar på tråden Haglöfs bärstol?