• Anonym

hur länge sitter de i sig?

ja min fråga är då hur länge olika droger sitter, hur länge dom ger utslag på olika prover? pissprov och blodprov.

om man röker på?
    tar tjack?
    tradolia/tramadol?
    subtex?

skriv även andra droger, så tacksam för svar.

• Svar på tråden hur länge sitter de i sig?
  • wellpapp

låter läskigt... ska du prova alla dom drogerna?

röker man på tror jag det sitter i nåt dygn bara

• Tessin

Röker man på sitter det i i någon vecka..beror på hur mycket/ofta du rökat. Hasch lagras i fettvävnaden. Tjack sitter inte i lika länge.. någon dag. Dom andra två har jag ingen aning om!

• black puma

enstaka rökning på 1-3 dagar .. regelbundet rökning .. upp till 8 veckor *vid daglig regelbunden användning*
    amfetamin har jag för mig försviner inom 2-3 dagar

medicin är inte min avdelning .. sorry

• Anonym

nää jag har redan testat de mesta bara undra när jag aldrig har snackat med någon om hur länge de siter i, är idag ren bay the way. en bekant jag tänkte på. vill att denna person som står mig nära ska bevisa att även h*n är ren idag så att man slipper leva i lögner.

vet att man kan få tag i hem tester (pissprov) men vart? svarta marknaden?

men borde inte blodprover visa bättre än pissprov efter flera dagar?

• Anonym

Hasch lagras i fettvävnaden och de innebär?

• Anonym

okej, då vet jag lite mer än innan. man lär sig nåt nytt varje dag =)

• OneAndTwins

THC (cannabis) och bensodiazepiner (diverse tabletter) är det som sitter i länge. Alla har vi olika kroppsbyggnader så att säga att en icke regelbunden rökning av cannabis bara tar 1-3 dagar för alla är fel. Det kan för en del sitta i betydligt längre. Bens finns det en del som verkar länge och andra kortare. De kortare tar c;a 14 dagar och de längre c:a 5 veckor. Ju äldre du är och ju sämre lever du har så tar det längre tid. Det tar även längre tid för kvinnor än för män.

Amfetamin någon dag eller två. Opiater (heroin, metadon, subutex m.m) betydligt kortare.

Orkar inte gå in på länken du fick med stickor... det finns säkert en mängd olika. Men den sort som används där jag jobbar skulle innebära att du skulle få köpa c:a 5 olika och då ändå få endast de vanligaste stickorna. Det finns också en ganska hög felmarginal på stickor. De kan visa både felaktigt negativt och positivt. Det är mindre osäkert att skicka provet på analys.... Men det kan du nog inte göra utan sjukvården....?

Det finns också en mängd preparat som är enkla att få tag på som man kan använda för att ta bort spår av droger i urinprovet.

Så kontentan är att du kan aldrig lita på ett urinprov....

• black puma

well är man en 150 kg blob med noll ämnesomsätning så ja där kan jag hålla med .. det kan ta nått år innan spåren försviner från thc
    men "i regel" för en normalt fungerande person så tar det i snitt 1-3 dagar om man typ röker EN joint en kväll

• OneAndTwins

Ingen regel utan undantag...

• Anonym 82

Vet ej hur länge det sitter i. Det är 5 månader sen jag tog tjack sist. Hoppas det inte syns nu bara

• klyban
    Anonym 82 skrev 2018-01-14 06:39:56 följande:
    Vet ej hur länge det sitter i. Det är 5 månader sen jag tog tjack sist. Hoppas det inte syns nu bara
    Sitter i resten av ditt liv.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Anna)
    black puma skrev 2007-07-23 21:39:11 följande:

well är man en 150 kg blob med noll ämnesomsätning så ja där kan jag hålla med .. det kan ta nått år innan spåren försviner från thc

men "i regel" för en normalt fungerande person så tar det i snitt 1-3 dagar om man typ röker EN joint en kväll

Alltså nej! Det går inte ur så fort. Jag förstår att du väljer att se cannabis som en lättare drog. Och det är ju så att man inte blir beroende av det lika lätt som man blir av tex opiater. Men det är tveklöst en av de drogerna som sitter i längst. Det är absolut inte borta efter ett dygn.
  • klyban
    Anonym (Anna) skrev 2018-01-14 14:09:39 följande:
    Alltså nej! Det går inte ur så fort. Jag förstår att du väljer att se cannabis som en lättare drog. Och det är ju så att man inte blir beroende av det lika lätt som man blir av tex opiater. Men det är tveklöst en av de drogerna som sitter i längst. Det är absolut inte borta efter ett dygn.

Blod så finns inga spårbara mängder THC kvar efter 8-10h, och 2-7 dagar i urin.
    Men många vittnar om det redan har varit borta efter 1 dygn(THC-syra).
    Detta efter ett röktillfälle.

Röker man konstant, så blir THC-syra längre, medan THC fortfarande kort, högst nån timme till.

hur många meter var det?
Svar på tråden hur länge sitter de i sig?