• Drutten83

Varför börjar han skrika NU?? efter 4 månader???

Han skriker HYSTERISKT!
    Blöjan är torr och mat får han. Rapar och fiser gör han med! Började med att han var extra grinig förra veckan och nu är han rosenrasande!! Inte feber heller..

Vad händer???? Vad gör man?????

• Svar på tråden Varför börjar han skrika NU?? efter 4 månader???
  • Helfrida

Det kan vara en utvekclings fas. Det är vanligt att det händer stora förändringar i t.e.x. sömn och närhetsbehov kring fyra månader. SKriker han vid vissa tillfällen eller konstant? Kan det vara tänder?? 

Mamma till Vilmer 070119
  • melker03

Tänder kanske? Vi har en fyramåning som precis fått sin första och 2:an är på väg.

• Helfrida

Glömde ju säga att du inte kan göra så mycket mer än att försöka observera och tillgodose hans behov. Precis som du gör, förmodar jag. 

Mamma till Vilmer 070119
  • Jackass no 1

Har du kollat att det inte är tänder på g?? Min tjej dom är 5 månade har redan 2 tänder och den första poppade upp när hon var 4 månader.

(¯`°?.¸ ღ♥ My ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Drutten83

Hmm, har funderat på det, för han tuggar på sina händer, inte snuttar utan TUGGAR.

Men vad gör man då? Känns hemskt att bara titta på. Och han som alltid varit självständig fixar inte att vara utan närhet en sekund! Är det så när bissana växer ut? Kan man se eller känna dem? Jag varken ser eller känner ngn tand

• Jackass no 1
    Drutten83 skrev 2007-07-23 21:44:52 följande:
    Hmm, har funderat på det, för han tuggar på sina händer, inte snuttar utan TUGGAR.Men vad gör man då? Känns hemskt att bara titta på. Och han som alltid varit självständig fixar inte att vara utan närhet en sekund! Är det så när bissana växer ut? Kan man se eller känna dem? Jag varken ser eller känner ngn tand
    Tyvärr så växer dom ju under innan dom tittar fram . Det kan ju klia o göra ont. Om han verkar ha mycket ont kan du ju alltid ge Alvedon.
    Tandköttet känns inte hårdare mot förut eller så? Det var så jag började misstänka att något var på g, sen massor av dregel coh tugg.
    (¯`°?.¸ ღ♥ My ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jen80

Drutten83: Kan vara en utvecklingsfas också. Vet att min kille blev extra orolig vid 4 mån och vet fler bebisar som varit väldigt oroliga, haft svårt att somna, gnällt en massa och varit ledsna och missnöjda. Så det är nog inte så mycket annat att göra än att ge honom mycket närhet och försök att tillgodose hans behov. Verkar det vara nåt annat så kan du ju alltid ringa till BVC. Men förhoppningsvis lugnar han sig snart ...

• Maggis
    Jen80 skrev 2007-07-23 21:49:52 följande:
    Drutten83: Kan vara en utvecklingsfas också. Vet att min kille blev extra orolig vid 4 mån och vet fler bebisar som varit väldigt oroliga, haft svårt att somna, gnällt en massa och varit ledsna och missnöjda. Så det är nog inte så mycket annat att göra än att ge honom mycket närhet och försök att tillgodose hans behov. Verkar det vara nåt annat så kan du ju alltid ringa till BVC. Men förhoppningsvis lugnar han sig snart ...
    Låter som min 4-månaders gosse. På pricken.

I övrigt så har han börjat tugga massor (både på egna händer och mina) och dreglar kopiöst. Men några tänder varken syns eller känns. Vet att storebror höll på likadant i den åldern och där kom inga tänder förrän vid 6-7 månaders ålder.
    //Maggis
  • Drutten83

Tack, känns bra med info och stöd.

Det är ju en massa dregel som flyter ut... men nej jag tror mig inte känna något. En kompis till mig, som inte själv har barn men jobbar på dagis, sa för flera veckor sedan att hon trodde sig känna en tand upptill, men jag kände inget då heller..

Kan man ge alvedon även om man inte är 100% säker på om det är närhet eller tänder??        

• Modesty2000

Min lilla tjej är precis 4 månader och från och med i lördags har jag en liten demon hemma...kräver ständig uppmärksamhet men gnäller lik förbannat...läste då i "Att växa och upptäcka världen" och vid 16 v börjar ett utvecklingssprång. De blir gnälligare och mer klängiga, kan oxå få problem med nattsömnen fast jag har märkt att det är hennes dagsömn som tagit stryk och de kan även vilja äta oftare på natten. Hon tuggar oxå på sina händer...och mina om hon kommer åt men jag känner inga tänder. Alltså...bara att bita ihop ett tag :D!

• Jackass no 1

Just det, nu när jag satt o läste kom jag på att en mamma som gick i samma grupp som oss på babysimmet sa att hennes båda barn hade varit åskmoln runt 4 månaders ålder. Det kanske helt enkelt är en fas i utvecklingen.

Hoppas det går över snart .

(¯`°?.¸ ღ♥ My ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TeeLo

Hej alla!

Min dotter är nu 6 månader och jag kände precis som ni när hon blev ca fyra-fem månader. Vad sjutton hände med min lugna sovbaby som sussat åtta timmar per natt, i sträck! Helt plötsligt dög inget, inte äta, inte sova, inte leka, inte gosa. Bara skrik och gnäll, och jag fick förstås panik!

letade svar på nätet och tydligen så finns något som kallas för 19 veckors språnget, och om barnens utvecklingsfas är en väderkarta så är det svarta moln och åska nu.
    Det är bara att bita ihop, det går över, men fyfaaan vad det är jobbigt!

Självklart är alla barn olika, och vissa märker inte av detta språng, men håll ut och sök stöd i den som står er nära!

• Lilo84

Precis likadant här! Min lilla gumma blir 4 mån imorn och hon har ända fram tills nu varit världens lugnaste och varit nöjd med typ allt! Nu har hon blivit gnällig och äter och sover dåligt om dagarna, men värst är det på kvällen, men som tur är så sover hon fortf. hela nätterna! Men här är det iaf 2 tänder på g, precis bredvid varann!

Men vi kör med kall napp och det funkar faktiskt riktigt bra! Slänger in nappen ett tag i frysen och sen alternerar vi, en napp i munnen och en i frysen det har varit räddaren i nöden!!

Blev mamma till underbara Olivia - 070325
  • Drutten83
    Lilo84 skrev 2007-07-24 10:23:47 följande:
    Precis likadant här! Min lilla gumma blir 4 mån imorn och hon har ända fram tills nu varit världens lugnaste och varit nöjd med typ allt! Nu har hon blivit gnällig och äter och sover dåligt om dagarna, men värst är det på kvällen, men som tur är så sover hon fortf. hela nätterna! Men här är det iaf 2 tänder på g, precis bredvid varann! Men vi kör med kall napp och det funkar faktiskt riktigt bra! Slänger in nappen ett tag i frysen och sen alternerar vi, en napp i munnen och en i frysen det har varit räddaren i nöden!!
    Gud så käckt! Synd att min kille nappvägrar... men tack o lov sover han hela natten lång!
Svar på tråden Varför börjar han skrika NU?? efter 4 månader???