• Tina426

Vad är ungefär ett normal pris på en charterresa för 2 vuxna?

Hej!

Är ute å letar efter resor och funderar över vad medelpriset ligger på för 1 veckas charter för 2 vuxna
    eller 1 vuxen + 1barn!

Vad har ni betalat och vart reste ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-24 19:17:58:
    Jag formulerar om frågan:
    Hur mycket betalade ni för eran charterresa och vart åkte ni?

• Svar på tråden Vad är ungefär ett normal pris på en charterresa för 2 vuxna?
  • Silverkatten06

Det beror ju helt på destination och hotell. Tror att det är svårt att generalisera i den frågan, man kan ju inte jämföra 1-stjärniga hotell med 5-stjärniga och inte heller mallorca med mauritius.

• karinagumman

vet inte vad som e brukligt alls... men vi bokade en resa i slutet av april för att resa den 29 maj till bulgarien... betalade för en vecka 5300... det var vad vi tyckte var rimligt...

mensen kom 15/7.. nya friska tag!
  • karinagumman
    karinagumman skrev 2007-07-23 22:18:46 följande:
    vet inte vad som e brukligt alls... men vi bokade en resa i slutet av april för att resa den 29 maj till bulgarien... betalade för en vecka 5300... det var vad vi tyckte var rimligt...
    för 2vuxna
    mensen kom 15/7.. nya friska tag!
  • Tina426

silverkatten: Förtsår ju jag också men jag ändrar min fråga då till den sista:

Vad har ni betalat och vart reste ni?

• Tina426

var ju inte alls dumt - priset!!
    Hade tänkt mig Bulgareien men hittade bara dyra resor dit!

• Karpet

Vi har åkt på chartersemester 2 gånger.

Första gången 1 vecka på sardinien, 2 vuxna, för omkring 35 000:-

Andra gången 10 dagar på Mauritius för omkring 75 000:-

Så, ja. Det skiljer enormt mycket, men nu bodde vi på 5-stjärniga resorter båda gångerna.

• Tina426

Karpet oj... så höga priser hade jag inte tänkt mig - men kul att få jämföra!!

• karinagumman

ts. vi var i sunny beach... med ving... tror vi fick så billigt för vi åkte offseason....
    och vi bokade via nätet... antar att det var en restresa...

i väntan på ÄL
  • FrökenR

Kolla sista minutenresor. Senast väntade vi med att boka till måndag och åkte på en lördag, 2 veckor till Kroatien (ospec. men med dusch och wc). Vi fick balkong, 50 m från havet och ett frächt rum. Kokmöjligheter med kyl och frys i korridoren var ett plus. Fruset vatten till stranden....
    Vi betalade 8400:- för 2 vuxna, 2 veckor i slutet av aug 07. Bulgarien kan du förmodligen få billigare.

• Tina426

om man skulle fara på en typ weekend resa tors- sönd eller ngt sånt tror ni att det skulle bli lite billigare eller blir det detsamma ungefär som 1 veckas resa?

Svar på tråden Vad är ungefär ett normal pris på en charterresa för 2 vuxna?