• Pankaka

Gravid i v 7 men inga symptom! Ska jag vara orolig?

Hej!

Efter 2,5 års kämpande har vi äntligen blivit gravida och är överlyckliga. De första två veckorna kände jag att det spände och stack lite i magen men den sista veckan som gått har jag inga direkta symptom. Inget illamående eller trötthet, bara lite lite ömma bröstvårtor. Vi ska på vårt första besök hos barnmorskan nästa vecka men jag börjar bli orolig. Är det någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Gravid i v 7 men inga symptom! Ska jag vara orolig?
  • Carmo

Behöver inte betyda att något är fel...

Mitt största grav.symptom var att jag var super-trött de 12 första veckorna...
    Hade "äckel-känsla" oxå, men absolut inget illamående att tala om...

Jag tycker att jag har haft en bra graviditet och att jag har mått bra.

Lycka till på inskrivningen!

• Smilla75

Jag känner också en oro, nyss gått in i vecka 7 och endast svullen mage som symtom. Jag jämför med tidigare graviditeter och missfall jag haft. Tror dock de flesta känner sådan oro och förmodligen är allt bra med oss. Vi borde vara tacksamma att vi inte kräks...

• Marsipan

Känner igen mig. Har också bara svullen mage som symtom och är lite orolig över varför jag inte känner mer... Med dottern var jag kraftigt illamående och trött, men nu känner jag som sagt ingenting...

• Chania

Är i vecka 12 och känner fortfarande ingenting. Ska på vul nu på torsdag och är jättenrevös för om bebisen lever eller inte. I vecka 7 såg vi den på vul och då tickade hjärtat och allt såg bra ut men man blir så nojig över att nåt ska vara fel när man inte känner något, fastän folk tycker man ska njuta av att må bra. Det är inte så lätt att njuta när man funderar över om bebis över huvudtaget lvere längre. Men det finns faktiskt en hel del här på FL som inte känt av några symtom under hela sin graviditete, så jag försöker ändå tro att allt är som det ska tills motsatsen är bevisad.

• Pankaka

Tack för svaren tjejer! Känns skönt att höra att det är flera som känner samma sak. Man vill ju så gärna bara vara glad och njuta av känslan att äntligen vara gravid och inte känna oron som gnager hela tiden. Men det kanske hör till. Håller tummarna för oss alla!

• glitterkorn

Tror absolut det inte är någon fara alls!

Lycka till!

• mooon

Jag gick in i vecka 12 idag och idag kom världens illamående, har mått prima fram tills idag

Grattis

• sweetsugarcandy

Är i vecka 5 snart 6. INGA symptom alls.

• Essica

Mina symtom var växande mage och det största symtomet var att jag födde en dotter;) man behöver inte känna något, bara njuta...

• sweetsugarcandy

Ja det är sant. Men har läst om några som har haft som mej, inga symptom alls. Och deras graviditeter har stannat upp. Varit fosterlösa och en del underutvecklade, eller fått missfall.

• sweetsugarcandy

??????? hummmm?????????

• Bobbenn

v 6 inga symtom

1+1=2 men blir 3 när vi blir 1
  • Bobbenn
    sweetsugarcandy skrev 2007-07-24 17:09:46 följande:
    Ja det är sant. Men har läst om några som har haft som mej, inga symptom alls. Och deras graviditeter har stannat upp. Varit fosterlösa och en del underutvecklade, eller fått missfall.
    Sluta oroa dig
    1+1=2 men blir 3 när vi blir 1
  • Mamma Lamm

Jag har fött tre friska barn och inte haft några symptom före vecka 10! 

• sweetsugarcandy
    Hoppas påd et bästa då ;) Ska försöka sluuta. LOVAR. men det ÄR svårt. Hehe
  • Bobbenn
    sweetsugarcandy skrev 2007-07-24 17:20:19 följande:
    Hoppas påd et bästa då ;) Ska försöka sluuta. LOVAR. men det ÄR svårt. Hehe
    Jag veeet
  • Tigerwoman

Med min son hade jag inga symptom överhuvudtaget förrän i vecka 10 när jag började kräkas som en hund. Trodde helt klart jag var skengravid och blev nästan chockad när jag fick se på VUL i vecka 7 att det faktiskt bodde någon därinne. Sedan kräktes jag mellan vecka 10 och 25 och det var också det enda på hela graviditeten. Ingen molvärk, ingen huvudvärk, inga ömma bröst, ingen halsbränna, ingenting annat alls.

Svar på tråden Gravid i v 7 men inga symptom! Ska jag vara orolig?