• lhea1979

Ge alvedon för vaccinering????

Jag undrar hur ni har gjort, min kompis sa att hennes bvc- sköterska gav henne rådet att ge en alvedon supp till sin 3 mån baby innan första vaccineringen.

Min har inte gett mig det rådet, men det kanske man skulle göra????? Hur har ni gjort?????

• Svar på tråden Ge alvedon för vaccinering????
  • Smülschen

Jag gjorde det. Fick rådet från bvc. Kanske kan det lindra lite mot lite biverkningar som kan komma efteråt. Det är nog mer mot biverkningarna än mot själva sticket...

Å andra sidan kan man ju vänta och se hur barnet mår efteråt och ge först sedan man konstaterat att det verkar vara besvärat.

• Bexi

Jag fick rådet att ha alvedon hemma OM bebisen skulle få ont efter vaccinationen. Hon vaccinerades på morgonen och BVC-sköterskan sa att om det blir några biverkningar så skulle de komma fram mot kvällen. Lite svårt ge alvedon i förebyggande syfte om det tar så lång tid mellan orsak och verkan... Vår lilla Ella fick inte några biverkningar som tur var.
    Lycka till!

• hallon2

Min pingla märkte knappt att hon fick sprutan...
    Jag hörde rådet om Alvedon men jag avtstod - inte många småbarn som reagerer på sprutan...

• sasan

ska vaccinera i nästa vecka o på mitt bvc sa de bara att det var bra att köpa hem alvedon suppar om bebisen skulle bli dålig. De sa inget om att man skulle ge alvedon INNAN vaccinationen så det hade jag inte tänkt göra heller, är väl onödigt o ge om bebisen inte är dålig?

• Silverkatten06

Mitt BVC sa att det var bra att ha Alvedon hemma OM han skulle få feber. Det tar ju några timmar innan eventuell feber och värk visar sig så jag förstår inte vitsen med att ge medicin innan?

• Ängeln Casper

Nää de verkar helt onödigt !!!!! Min flicka skrek inte ens!

Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & Emilia
  • Ellpi

Vi hade smärtstillandeoch febernedsättande hemma ifall det skulle behövas. Det behövdes inte, sonen tyckte inte det gjorde ont att ta sprutan och han reagerade inte alls efteråt.

• Smülschen

Lina hörde till de bebisar som reagerade... Hon var jätteledsen framåt kvällen. Grät i flera timmar i sträck. Alvedon hjälpte inte mot det...

Än värre blev det vid vaccination nr 2. Gudars! Hon vart hysterisk och skrek tills hon tuppade av flera gånger. Somnade sedan sent på natten och sov 12 timmar i sträck... Alvedon hjälpte inte mot det heller...

• Cazi

har hört flera som gett alvedon i förebyggande syfte. själv skulle jag inte ge det innan eventuella biverkningar. Carl skrek som en stucken gris vid vaccinationen, men fick inga biverkningar...

• Joje

Min lille prins fick sin 3-månaders spruta i torsdags och BVC-tanten tyckte att vi skulle köpa Panodil-suppar OM han skulle få feber.

Inte behövde vi nåt piller, lillkillen var hur pigg och glad som helst och bara ett litet gnäll när han fick sprutan

Svar på tråden Ge alvedon för vaccinering????