• Frejsi

När äter ni kräm, typ jippii kräm??

Jag är bara nyfiken på när andra äter fruktkrämer, typ jippii krämer eller liknande?? Äter ni det till frukost, mellanmål eller efterrätt?? Eller kanske vid ett helt annat tillfälle under dygnet??
    Själv har jag nämligen alltid varit van hemifrån att äta det till efterrätt, medans min sambo tycker att det är helt naturligt på frukostbordet.
    Därför är jag nu nyfiken på hur andra gör????

• Svar på tråden När äter ni kräm, typ jippii kräm??
  • Cheera

Vet inte vad jiipii-kräm är för något men "vanlig" kräm äter vi lite hur som..Typ till frukost, mellanmål eller kvällsmål. Men det är sällan vi har ätit kräm öht här hemma. Dottern har fått det till lunch varma dagar. (Jag gör egen).

• Sussi75

Som mellanmål eller kvällsmat.

• Snirkel

Jag gillar inte saft eller kräm så jag äter det aldrig men om jag skulle göra det så är det efterrätt för mig. Min sambo tycker att det är helt naturligt att äta kräm till middag... *bläk*

• Mithera

Numera - aldrig. Som barn åt jag det till sommarlunch.

• Lokatt

aldrig. Och jag skulle klassa det som efterätt, så mycket socker.

• mama82a

jag kokade alldeles nyss hallonkräm det blir mellanmål imorn..

• Bebis 2008

Numera aldrig men skulle jag äta det så ser jag det som efterrätt/fika.

• meya

Åhh, gud vad gott med hallonkräm! Vi åt det som mellis eller till frukost när jag var liten. Kan äta det som mellis nu ibland när andan faller på

• Celice

aldrig, kommer inte ge min son några "sötsaker" allt för tidigt, och som ett mål absolut inte, då finns de vettigare saker att stoppa i dom.

Vår kärlek LIAM är här!
  • LillaLulla

Mycket sällan och då på samma sätt som godis.

• Mint

efterrätt eller mellanmål. Men, nu var det längesen jag använde kräm och det känns inte som något jag vill börja med heller. Jag har också slutat med vanlig (drick-)saft.

• Trynträ

Tycker köpta krämer är alldeles för söta så jag äter det i princip aldrig. Isåfall blir det hemmagjord kräm om jag ska äta kräm.

Svar på tråden När äter ni kräm, typ jippii kräm??