• Anonym (Trött)

min man är äcklig...

Jag är så TRÖTT på att han förstör saker, materiella saker "bara". I början intalade jag mig att "det är bara en sak, människor är det som räknas". Men jag blir så TRÖTT..

Nyss spillde han ett ölglas fyllt med snus (inga portionssnus här inte) över hela vardagsrumsmattan. "ojdå, jag bara råkade..". Eftersom han är så klantig så är det JAG som städar upp (mja, fin fläck kvar trots snabb skumtvätt).

När vi träffades fick min nya tygsoffa bytas ut pga hans äckliga "dregelfläckar" som luktar apa. Samma sak med mina märkessängkläder. Visst, märken är skitsamma men lexington ÄR skönare än från Jysk...

Vet att jag låter snobbig, men nu när jag satte mig och räknade är det lätt grejer för 20-30 000 lätt som han sabbat. Å då har vi en son på 3 år, kan inte tänka mig honom ställa till likadan röra... men i så fall skulle jag vara förstående. Men min karl är ändå över 30!

Det känns som att han inte bryr sig att han förstör. Tex så bad jag honom att inte använda mina kuddar, jag har alltid vita kuddfodral och färgade åt honom för att det ska vara lättare att skilja på. Jag har köpt massor med kuddar åt honom. Ändå tar han mina, så mina kuddar luktar apa fast jag har skydd på dem innan örngotten. Blir ledsen varje gång jag lägger mig och fram tills igår hade jag gömt min kudde under sängen men så hittade han den så nu sover jag utan. Sjukt.

Usch, hans äckliga snus och drullande står mig upp i halsen! Å jag VILL inte vara så ytlig.. men jag känner mig inte alls respekterad. Helst borde vi ha ett hem som gick att spola av med högtryckstvätt...

Jag vet att hela grejen låter småaktig men det är så mkt mkt småsaker och denna har jag svårt att acceptera särskilt eftersom han är så nonchalant.

• Svar på tråden min man är äcklig...
  • Hajati

Ändå fast att jag inte har ett sånt här problem kan jag förstå att det är jobbigt och oattraktivt för det hade jag också tyckt!

• Anonym

Det är inte ytligt av dig. Han och du har helt olika inställning till vad som är god hygien, fräscht, nödvändig grad av "snygghet" hemma osv.
    I grunden alltså olika åsikter och värderingar. Han fattar troligen inte att du mår så dåligt av det.

Jag har också haft liknande erfarenheter med min man och tröttnat speciellt på det där med kuddarna så numera lägger jag undan min kudde där han inte kan ta den! Alla glas/muggar/tallrikar osv som jag är rädd om är undanstuvade, jag orkar inte med att han kraschar allt jag tycker om. Istället har vi "skitgrejer" från lågprisvaruhusen som vi får byta/köpa nytt av en gång i halvåret eller då han t.ex. haft sönder alla 12 glasen i ett packe. *tröttsamt*

Du måste säga ifrån. Säg precis som det är; att du inte står ut med att inte få ha en enda ägodel privat och i det skick du tycker om dem. Han respekterar dig inte om han går och tar saker du lagt undan! Du måste sätta hårt mot hårt.

• Mamsis

Jag förstår verkligen inte VARFÖR män måste ta sin sambos kuddar..
    OBS,jag vet att det inte gäller alla.
    Men VARFÖR? Köp en egen du tycker om! Jag har testat med att köpa likadana kuddar till den jag levde med men neeeej, likförbannat tog ha min! Jag lät honom behålla min och köpte en ny till mig och vad händer? Han byter med mig!

Sätt dig ner och prata med din sambo/man. Är han en lortgris är det inte så mycket att gära om han inte inser själv att du tycker han är äcklig och vill ändra sig för din skull. Däremot får du nog också kompromissa lite...

• Anonym (Trött)

Jag har sagt ifrån, tusen gånger, bestämt, hotat att lämna, hällt rengöringsmedel på hans kuddar - så barnsligt har hämnden gått.. Inget hjälper.

Vårt hem känns inte som mitt, det är bara jag som tar hänsyn och ändrar mig men han fortsätter i gamla spår. När jag tagit upp familjeterapi skrattar han bara men att inte kunna lägga sig att vila utan att känna denna stank är ett jobbigt problem för MIG!

Idag beställde jag hem en enkelsäng från ikea. Jag var så himla arg. Den tänker jag demonstrativt ställa i vårt sovrum. Då kanske han fattar?!?

• Anonym

Ni har inte provat med familje/parterapi?

Vi ska faktiskt gå på det i höst...just för att försöka ta reda på hur mycket av varandras olikheter vi orkar med...och om vi kan rädda det vi har.
    Hoppas det kanske kan hjälpa er med (om ni bestämt er för att fortsätta ihop).

• Anonym (hur?)

Men alltså seriöst, hur smutsar han ner kuddarna? Spyr han på dem? Varför luktar de apa? Tvättar han inte håret?

• Anonym (E)

Skönt att läsa sånt här ibland, får mig att inse att jag älskar min kille så otroligt mycket!!!

Jag tror jag älskar honom för den han är lixom, jag har accepterat felen, dom ingår ju i "honom"!

Jag skulle aldrig använda såna ord om min kille som du använder om din, äcklig,luktar apa, det skulle kännas så elakt...
    --
    Säg åt din kille på skarpen, att om han inte kan ha snusen i munnen, utan mäste dregla eller spilla den lite här å var inne, så får han börja snusa utomhus!!

Lycka till TS!
    Kraam

• Anonym (tygbiten)

Du får väl lägga ut gamla handdukar där han sitter eller sover så slipper du det problemet.

• CityMama

Men blir han inte sårad när du förklarar för honom att han är dräggigare än en bonde på 1700-talet?
    hur är samlivet? känns ju väldigt oattraktivt med en man som inte kan sköta sin hygien och omgiving?

• Anonym (urk!!!)

Hahahah.. ja samma här. Tala inte om alla förstörda örngott med stora fläckar på.. o på sängbordet varenda morgon o lakanet..sååå jävla äckligt!!

Jag började lägga hans snusklumrar på ett fat o ställde det på hans huvudkudde varenda dag o sen hämtade jag en gammal fimp på balkongen o la på mitt sängbord..gissa om det blev gnäll!!

Jävla äckel!!

Svar på tråden min man är äcklig...