• bubbelmaja

Bära liten bebis på höften, har ni tips?

Vi har en baby björn som Noria, jag och min man trivs med. Men lite svårt att hjälpa äldre sonen, fixa mat osv med henne rakt fram. Jag skulle vilja hitta något där hon sitter mer mot sidan, på höften. Har hittat en KOoger, men det är ju till senare i så fall, när hon är riktigt stadig. Harni tips?

Kan tillägga att jag tycker det verkar som om hon är som sin bror, som inte alls gillade bärsjalar där han inte såg något och där han blev liggande. Mina barn är "upp och fram"-barn som jag brukar kalla det.

• Svar på tråden Bära liten bebis på höften, har ni tips?
  • solrosblad

Pröva med en ringsjal. Vi ´bar på höften när hon var runt halvåret.

• MuminMy

En mei tai kan du bära på höften med om du vill Den är väldigt flexibel och "luftig" och mer lik en sele än en sjal. Länkar finns i min blogg.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • bubbelmaja

MuminMy: mei tai verkar trevvlig, men när jag kollade på en meitaihemsida stod det inget om att bra på höften. Men du vet att det går?

• MuminMy

hmmm, såg inte midjebandet lite väl smalt ut på den? och vad är egentligen skillnaden mot en vanlig - att det bara är ett "axelband"? Synd att det inte fanns några ryggbilder...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • glutenfrimatse

Testa med en vanlig sjal/halsduk, modell tunn pashmina och knyt på diagonalen (www.sjalbarn.se/knyta.php). Min trea ville också ha utsikt tidigt och trivdes inte i babybjörnen somde andra två "bodde" i. En sån tunn sjal kan du ha på dig hela dagen och bara stoppa i barnet när det behövs. De kan sova, amma, mysa, vara med och laga mat... Lätt att ta av och på, man knyter den en gång och så är den klar. Jag hade lilltjejen på höften från det att hon var stadig nog, ca 3 månader. Men innan dess kunde hon hänga lite på sidan i sjalen och vara ur vägen när man skulle knyta skor & torka snor..

• Kliff

Skulle rekommendera en Hip Seat - låter precis som ngt du behöver. Jag har en och jag använder den jättemycket. Det går snabbt att få upp och ned barnet och ger bra avlastning!

• bubbelmaja

Jag har en hip seat. Köpte en till Vilmer och använde den mycket, det var toppen. Men Noria är för liten än, bara 5 veckor.

Har köpt en mei tai nu och tycker jag är väldigt rörlig i den. Inte alls lika tungt som att bära i BB-selet och tar inte lika mycket plats framåt och neråt heller.

• Plottis

Premaxx baby-bag har jag och den är jättebra. Testade först med ringsjal men det gillade jag inte alls.

Triss i tjejer juli-02, feb-04 och juli-06
Svar på tråden Bära liten bebis på höften, har ni tips?