Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Hur kan det få gå till på detta sättet...???

Ja han har rätt att göra så.

Din mamma borde ha tänkt på detta när hon gifte sig med mannen. Jag menra hon var ju inte purung när hon gifte sig (60 år) och man kan även dö av älder, det hade inte behövt vara cancer.

Visst han verkar vara ett pucko, men lyckosökare finns överallt, och det var bara din mamma som kunnat reglera ert arv, nu gjorde hon inte det tyvärr.

Jag tycker i allmänhet vid giftermål där det finns särkullsbarn, och speciellt vid giftermål i "mogen" ålder" så bör man skriva testamente/äktenskapsförord.

• Anonym (Elin)

Jag tror inte någon menade att det är ditt fel.

Men jag kan hålla med anonym (?) i det att mannen faktist inte hade någon skyldighet mot en annan kvinnas barn. Det är er mamma som hade skyldigheten att upprätta testamente.

Kommer det så en lyckosökare och vill gifta sig med er mamma på bara några månader så måste ju någon ana oråd. det hade jag gjort.

mannen är ju en idiot, javisst, men vem kan klandra honom, han ville åt pengarna helt enkelt.

• Anonym (Elin)

Tycker han verkar vara något av en bedragare faktist. Speciellt som du skrev att han ljög er rakt upp i ansiktet. Han lovade saker han inte höll etc. Endast en psykopat / bedragare gör sådant.

Kanske är det värt att kolla upp honom i belastningsregistret har ni gjort det? kanske han lurat flera än er familj? Är han straffad för något sedan tidigare?

Svar på tråden Hur kan det få gå till på detta sättet...???