• sheeba

Kan man smörja torra trampdynor med något?

Ja som frågan lyder Det är en hund.

• Svar på tråden Kan man smörja torra trampdynor med något?
  • Dora
    Angiie skrev 2007-07-24 15:14:26 följande:
    Vi använder helosan.. funkar suveränt =)
    Är det så bra om hunden slickar i sig den?
  • Jii

Helosansalva tänkte jag oxå tipsa om. Det är bra till ALLT

• sheeba
    Jii skrev 2007-07-24 15:16:22 följande:
    Helosansalva tänkte jag oxå tipsa om. Det är bra till ALLT
    Vi har ju sådan hemma, vi har ju även vanlig operfymerad salva hemma då jag inte kan ha med parfym i. Kan man ta något sånt nu då? Kommer inte i väg till apoteket idag nämligen.
  • CathrinS

Skillingaryd salva - fyra ess... den e med tjära och finns nog i de flesta djuraffärer...finns även andra varianter som tex jägarsalva och tassvax

• Pernilla75

Propolis créme från Forever Living är perfekt till torr hud.

• rotterusslan

I vanliga matvarubutiker, typ hemköp har tass-salva. Brukar vara en görn burk. Kostar 40-50 kr. Den räcker länge och fungerar utmärkt. Jag brukar smörja flitigt på vintern när tassar med trampdynor utsätts för mycket fukt, kyla och salt från vägarna. Då håller sig tassarna smidiga över sommaren.

MVH/ Erika

• solstråle84

finns en salva på djurbutikerna som heter -jaga lätt- Jag tycker den är bra och gör trampdynorna fina

• Häxan Jia

Helosan eller militären har jag använt. Om de blir sprickbildning så brukar jag använda nån aloevera baserad salva, hjälper läkningen bra.

Jag har inga fördomar, jag hatar ALLA!!!!!!
  • Viggo och pyrets mamma

Fick tipset av ledaren på vår valpkurs att använda försvarets hudsalva för det gör det inget om de slickar i sig för det ska tydligen militärerna kunna ÄTA upp om det skulle behövas ute i fält. Fråga mig inte varför de ska kunna äta det kanske nöden har ingen lag typ men detta enligt min man som jobbar inom försvaret. Sedan gillar jag det för att det är i stiftform också så att det är lättare att smörja på utan att man själv behöver bli nersmetad.

Svar på tråden Kan man smörja torra trampdynor med något?