• affis

Hur ger man bort en cykel på roligt sätt?

Min man fyller år i morgon och jag ska om någon timma hämta den nya cykeln han får av oss i födelsedagspresent.

Hjälp mig nu, hur ska vi kunna överlämna den på ett roligt sätt?
    Har funderat på att binda en tråd i sängbenet som han sedan får följa (och kanske gömma cykeln hos grannen) men jag vet inte hur jag ska kunna arrangera detta när han sover - han är så lättväckt.

Har ni några andra roliga förslag som jag kan förbereda idag?

//affis

• Svar på tråden Hur ger man bort en cykel på roligt sätt?
  • Kicki4

Varför inte prova att rita en liten skattkarta till han?Och vid krysset har du lagt en liten kista med nyckeln till hans cykel.

• Lolita82

Ganska svårt.... När minmamma o pappa friade sin 40:de bröllops dag så hade jag och min bror köpt varsin ny cykel åt de. De var borta på dagen och sen när de kom hem fann de 2 cyklar i cykelställningen med en rosett emellan och ett stort grattis kort. De blev super glada.

Hjälpte inte dej nu så mycket men ville berätta ialf.

Bind fast bandet i cykel utifrån och sen väcker du honom och ger honom bandänden när du väcker honom...

Lycka till!

• esperando

Kan du inte be grannen parkera cykeln på nåt ställe han måste passera om han ska ex köpa mjölk. Sätt en skylt på cykeln så han förstår att det är till honom. Så när han vaknar på sin födelsedag"tvingar" du ut honom att köpa mjölk...Du får skylla på att du måste "förbereda" födelsedagsfrukost. Blås upp ballonger och serpentiner på cykeln(grannen eller nån vän får hjälpa dig. Be denne person hålla sig i närheten av cykeln och verlämna nykeln när din man upptäcker cykeln..Hoppas du fattar vad jag menar...Lycka till!!

• affis
    Tack för era svar! Ja, en skattkarta kan man göra. Och att ge honom trådänden när han vaknar är ju en enkel idé. Och att hänga på serpentiner och ballonger blev genast ett måste.

Tack snälla för tipsen
Svar på tråden Hur ger man bort en cykel på roligt sätt?