Anonym (sviken!) skrev 2007-07-25 13:00:51 följande:
Hej "samma"! Stämningen mellan min sambo och vår granne har alltid varit väldigt trevlig. De har kunnat skratta och skoja med varandra och har haft kul, men det har vi haft alla fyra tillsammans. Jag mitt blinda, naiva fan har inte fattat att detta skulle kunna sluta med att de sätter på varandra! Även jag och hennes man har haft en lättsam stämning oss emellan, men jag skulle inte drömma om att hoppa i säng med honom för det!När jag tänker efter så har dom nog flirtat med varandra, mer än jag förstod! Men jag misstänkte inget, nej! Jag är nog alldeles för godtrogen, trodde aldrig detta kunde hända! Jag trodde att han älskade mig - och bara mig! Idag är jag sååå ledsen, jag bara gråter och undrar hur framtiden ska bli. Ilskan jag hade igår har lagt sig lite...
Ts: Förmodligen så är det också dig han älskar och bara dig. Även om jag förstår att det inte känns så nu när allt ni byggt upp har raserats pga hans beteende. Jag tycker du ska prata med någon proffesionell om det här.. för du kommer att gå igenom vissa stadier. Först blir man förbannad, sen blir man ledsen osv osv.. tillslut kanske du inte vill nåt hellre än att ha honom som "din" oavsett vad det kosta vill. Det kan vara bra att veta hur man "brukar" reagera i såna här situationer. Det du går igenom nu kan liknas vid en stor sorg, och den ska man inte hantera själv.