• 1982

Skulle du valt halvpension?

Vi ska åka till Cypern i höst och funderar på om vi ska välja halvpension eller inte. Hur skulle du gjort?
    Prisnivå enligt fritidsresor:

På restaurang: enkel lunch ca 60–75:-, enkel middag ca 125–180:-, öl (50 cl) ca 20:-, en stor pizza ca 90:-.

Halvpension: 2100 kr för oss alla tre.

~Mamma till Embla ღ född 060404~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du valt halvpension?
  • Pebbles82

Tänk på att i halvpension ingår INTE dryck!
    Hur länge ska ni vara borta?

Borde inte ert barn äta gratis eftersom hon är under 2 år?!

Måste barnet betala och resan enbart är en vecka skulle jag inte ta halvpension om ni inte har snålt med pengar, annars skulle jag absolut göra det! Visserligen tråkigt att äta på samma ställe hela tiden, men det går alltid att smita någon kväll!

• Pikku Enkeli

Är den tilltänkta halvpensionen middag eller lunch?

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • 1982

Fyrstjärnigt hotell. "Förstärkt kontinental frukost och halvpension med lunch- eller middagsmeny kan bokas."

• 1982

Har tittat på för många hotell så jag blandar ihop alla nu... Det jag länkade till kostade halvpension 2625 kr. Det jag menade i ts var ett trestjärnigt hotell.

• SVejsan

"Förstärkt kontinental frukost" - Är det att man får en ostskiva i tillägg till Kaffet och rostade brödet med marmelad .
    ---
    Frukost och lunch kan vara bekvämt... själva skulle vi nog om det var möjligt endast ta frukost, om vi bodde på hotell (och inte lägenhet) och skulle boka något överhuvud taget. Lägenhet sköter man allt efter eget huvud ju.... Man blir sååå LÅST till tider och platser mitt på dagen och kvällen..!

• Bakeapple

Vi hade halvpension på Cypern förra året och sparade massor på det, allt var svindyrt på Cypern!! Vi fick middagsbuffé varje kväll, olika tema varje dag, så maten blev aldrig enformig. Lunch åt vi ute och fick betala runt 300:- för enklare lunch på restaurang för två vuxna och två barn.

Svar på tråden Skulle du valt halvpension?