• azzi

Hjälp med gardiner till köket.

Behöver tips och idéer på gardiner till vårt kök. Vi kan inte ha en vanlig gardinstång pga köksskåpet till höger och inga hissgardiner finns i det mått som önskas. Någon som har någon idé?

Förslag på färger välkomnas också. Vi har ekkök, svart kakel och vita tapeter.

Mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/azzi/galleri.php

• Svar på tråden Hjälp med gardiner till köket.
  • helenasthlm

De hissgardiner du har uppe på en utav bilderna var ju fina. Men annars skulle jag ha köpt träpersienner på IKEA i ek.

• Surfinia

Kanske sånna persienner som jag har från IKEA?..finns i mitt galleri under mappen Mitt fönster..

• azzi

Jo men nu när vi tapetserat om tycker jag inte de passar i färgen. Förr harmonerade de med väggen men nu har vi inte någon beige färg alls i köket som de kan samspela med.

Ska kolla persiennerna på Ikea. Antar att de inte har så breda jag behöver.

• azzi

Surfina
    Kommer du ihåg vad de heter, hittar inte dem på hemsidan.

• Surfinia

Tyvärr kommer jag inte ihåg det...var över 1 år sen som jag köpte dom. Ska kolla IKEA jag med...

• nelli

jag tycker att du bara ska ha en längd på vänster sida.

• Surfinia

Nu när jag har fått fundera, så köpte jag nog inte alls dom på IKEA..utan på Åhlens.

• azzi

Surfina
    Ok, får kolla där. De kanske har andra storlekar än Ikea.

nelli
    Jo fast hur ska jag fästa dem då, eftersom jag inte kan ha någon gardinstång?

• nelli

hmm jag kanske ser fel men du måste väl kunna fästa en skena ovanför fönstret, alltså inte en sådan vanlig lång gardinstång utan en skena som går från kant till kant.

Har sett många bilder i tidningar nu där det endast är en gardin/längd. Släpper in mer ljus och det tar inte upp så mycket av fönstret.

Hoppas du hittar en perfekt lösning för dig.

• ElsaO

i vårt sovrum har vi en kappa utan "rynkor" lite som en panelgardin på sniskan det tycker jag är fint och jättebilligt. det finns jätte tunna gardinstänger att köpa som bara har en knoppar på sidorna som man kan ta bort en sån har jag och vi har ungefär likadant som ni.

• azzi

Det kanske inte syns hur trång det är, men det handlar om högst 1cm, vilket betyder att det då inte går att öppna köksluckan om vi ska ha en stång. Köksskåpen går upp i tak så det finns ingen vägg ovan skåpen så att säga, för att fästa en skena rätt över. Krångel, krångel!

Svar på tråden Hjälp med gardiner till köket.