• Snö80

Stieg Larson, sen då :-(

Sitter just nu fängslad av Stieg Larsons tredje och sista bok, "Luftslottet som sprängdes" Fantasktisk bok, så spännande men vad ska jag läsa när den är slut?!

Har ni några tips på böcker som är av samma kaliber som Stieg Larsons "Milleniumserie"?

• Svar på tråden Stieg Larson, sen då :-(
  • kjempejente

Om du inte läst Jan Guillou serie om Carl Hamilton, så har du nått bra att läsa.. 11 böcker.

• stenfalk

Och när du har läst Hamiltonserien så kan du ge dig på böckerna om Arn. Samma stuk som hamilton fast på medeltiden och, tycker jag, mycket mer välskrivna.

• Elli47

Jag läste "Snabba cash" av Jens Lapidus efter Larssonböckerna, sen slog jag om helt och läste lite historiska romaner!

• Dex

Kan rekommendera Skumtimmen av Johan Theorin, helt annat stuk än Larssons böcker men både spännande och välskriven.

• förortsmamma

Jag rekommenderar michael Connelly. Amerikansk hårdkokt deckare i världsklass.

• turpis

Denise Minas Garnet Hill-trilogi!!! Eller andra böcker av henne. Mörka deckare som utspelar sig i Skottland. Sjukt bra och spännande!

• ImLost
    förortsmamma skrev 2007-08-07 17:15:44 följande:
    Jag rekommenderar michael Connelly. Amerikansk hårdkokt deckare i världsklass.
    håller med..!

Minette walters tycker jag är bra också.
    som man bäddar får man ligga ..man kan ju faktist bädda om !
  • Hädvigg

Jacqueline Winspear tycker jag om, lite mer mot agatha Chrisite än stieg larsson, men...

Svar på tråden Stieg Larson, sen då :-(