• TroHoppOchKärlek

Billy med glasdörr..

Ska köpa två billy med vitrindörr. Vill "täcka för" glasdörrarna så att man inte ser vad som finns där i. Hade tänkt mig sätta något tyg, tapet eller annat snyggt, men vet dock inte hur man kan fästa det.Kan ni ge mig lite tips och trix hur jag kan göra?:)

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49837885

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 10:56:52:
    Billy hyllan ska vara vit.

• Svar på tråden Billy med glasdörr..
  • Eddan

Kan du inte fästa tyget med dubbelhäftande tejp t ex. Då kan du ju byta tyg hur ofta du vill och du riskerar inte heller att förstöra bokhyllan! Det finns ju många fina lite tunnare tyger som döljer innehållet i hyllan men samtidigt ger ett luftigt intryck.

• Temugg

Finns inte dörrarna i frostat glas? Som ett alternativ åt dig...

• Trynträ

Jag har för mig att Ikea har bokhyllor med dörrar där det är meningen att man ska kunna sätta t.ex tapet bakom för att få ett mönster.

• TroHoppOchKärlek

Ja jag vet att de finns men de kostar dubbelt så mycket, så vi tänkte köpa den "vanliga":) Men vill kunna sätta något så det inte syns vad där är i..

• Änglagård

Jag har ett annat förslag. Köp de vanliga glasdörrarna som du hade tänkt å sen köper du färg som blir som frostat glas, det fixar du lätt själv å det blir billigare än att köpa färdiga frostade dörrar. // Ängla

• Pshevil

Vi har Billy med glasdörr i sovrummet som vi satt tapet innanför, finns i mitt galleri under "hemma hos oss". Vi har dock köpt de "speciella" dörrarna. Annars köper du vanliga dörrar utan glas och tapetserar direkt på dem, men du kanske vill ha vitrindörrarna?

• TroHoppOchKärlek

Det blir inte de vanliga, hade missuppfattat priserna, och då det knappt skiljer något mellan de "vanliga" glasdörrarna och de "speciella" där glasen är gjorde för att kunna sätta tex en tapet emellan så blir det dem:D

• Busfröet

Min kompis satte fast sitt tyg i sina BILLY med häftpistol och det gick finfint! Snyggt blev det. Vill också göra det men min sambo fattar inte vitsen...

Svar på tråden Billy med glasdörr..