• Navona

billig digitalkamera till 4-åring????

Ja som rubriken lyder så är vi ute efter en billig digitalkamera till Emelie, hon älskar att springa runt med en gammal trasg kamera och fotar allt möjligt så nu tänkt vi köpa en riktig kamera åt henne, problemet är att jag inte hittar någon digitalkamera under 1000 kr. Vi har bara El-giganten där jag bor så jag letar mest på nätet.

Är det någon som har tips på vart jag kan hitta en riktigt billig digitalkamera (på internett), under 1000 kr?
    Eftersom Emelie bara är 4½ år och risken finns att kameran tappas och går sönder så vill vi inte lägga ner hur mycket pengar som helst på den.

• Svar på tråden billig digitalkamera till 4-åring????
  • Kaldorei

kolla ifall nån ni känner nyss köpt en nyare kamera å köp den gamla av dem för ett bra pris.

• emejo128

Vår fyraåring fick farmors gamla kamera som han fotar med jämt och ständigt. Han älskar det. Kolla på www.pricerunner.se så kan du jämföra priser hos olika affärer. Jag kollade lite snabbt och det finns ganksa många under 1000 kronor där.

• Navona

Emejo128: Jag har också kollat på pricerunner och blev hur nöjd som helst när jag hittade massor av billiga kameror, tills jag upptäckte att ungefär alla som låg under 1000 kr endast var manualer till en kamera.

Kaldorei: Tyvärr så har alla våra bekanta antingen helt nya kameror eller ganska stora och klumpiga systemkameror så vi "måste" försöka att hitta en ny men billig kamera.

• emejo128

Aha, okej, jag kollade inte så noga. Hoppas du hittar något i alla fall.

• Madge

Kan du inte kolla på blocket eller tradera efter någon begagnad kamera?

Har inte Ellos någon billig digitalkamera?

• LittleRedRidinHood

på tradera brukar dom ha billiga

• Lejra

tänkte åxå föreslå tradera!

• Navona

Emejo128: tack för tipset, cameran på expert var i bra prisklass och dessutom röd, så den lär hon nog tycka om, ifall vi köper den Glad 

Madge: jag har kollat lite på tradera men hittade inget som var nog billigt för att jag skulle köpa det begagnat. Jag är lite skeptisk till att köpa elektronik begagnat. Vi har köpt lite begagnade elektronikprylar tidigare och det har inte gett oss så bra erfarenheter direkt. Men rätt vara till rätt pris kan jag nog tänka mig att köpa begagnat.

• Kristin24

Teknikmagasinet har billiga...min pappa köpte en liten digitalkamera till min brorsdotter där, hon var då 5 år. Jätte kul för henne att ta kort med....

Tror den kostade runt 100-200kr..liten i plast.

Go och glad Kexchoklad
  • skorpionen80

Ett ips när du köper begagnat är att köpa via tex blocket av någon i närheten, i så fall kan du testa kameran så att den funkar innan du betalar. Enda nackdelen är ju att man måste hitta någon intressant till ett bra pris i närheten...

Svar på tråden billig digitalkamera till 4-åring????